Dit zijn de duurzame festival-activaties van Coca-Cola

Van pop-upbar tot boomhut, het frisdrankmerk heeft het allemaal.

Een festival meepakken kan nog weleens voor de nodige ongemakken zorgen. Lange rijen bij de douches, een modderpoel ontwijken op het terrein of simpelweg flink zweten door de hitte, zijn de gemiddelde festivalganger niet vreemd. Coca-Cola probeert tijdens het festivalseizoen de bezoeker tegemoet te komen met de volgende activaties. En ook nog eens op een duurzame manier. 

Opfrissen op Woo Hah!

Tijdens Woo Hah! 2018 waren stofwolken, veroorzaakt door de droge ondergrond en het vele gehos, de voornaamste vijand van de bezoeker. Vandaar ook dat festivalgangers tijdens de editie van dit jaar van Europa’s grootste hiphopfestival werden verrast met een zogenaamd oplaadstation.

Bij het Sprite Fresh Station kregen bezoekers bij binnenkomst een koud handdoekje, telefoons werden opgeladen en vieze schoenen kregen een poetsbeurt. En natuurlijk een blikje Sprite. Het duurzame vertaalt zich in het hergebruik van de volledige activatie. Dit geldt ook voor al het samplingmateriaal en de kleding.

Sprite 1

De recycle-teller

Coca-Cola roept met deze activatie op om verpakkingen te recyclen door het in de speciale toren van het frisdrankmerk te gooien. Deze toren heeft ook een teller die bijhoudt hoeveel verpakkingen zijn verzameld. Als er een x-aantal is verzameld, barst een feest los. Tijdens DanceTour is deze activatie ook aanwezig, waarbij bezoekers kans maken op verschillende prijzen.

Teller 1
Teller 2

Boomhut Fuze Tea

Een duurzame boomhut voor een rustmoment tijdens een festival. Dat is wat Fuze aanbiedt tijdens Lowlands en Mysteryland met de Fuze Tea Treehouse. De hut wordt gebouwd van duurzaam hout en drie gebruikte zeecontainers die dus op deze manier een nieuwe bestemming krijgen.

Verder wordt er ook gebruik gemaakt van ecologisch geprinte materialen en energiezuinige led-verlichting. Bezoekers kunnen zichzelf ook nog eens vastleggen op de gevoelige plaat in een GIF aan de hand van de zestien aanwezige camera’s in de activatie.

Pop-upbar inclusief mini-terras

Een bar of terras vinden, kan een lastige opgave zijn op een groot festivalterrein. Vandaar dat Fïnley met een pop-upbar komt die overal kan worden in- en uitgeklapt. De activatie bestaat uit een kleine en een grote bar. De grote variant biedt ook nog eens een terras voor twee personen.

De pop-up kan tijdens een volledig festivalweekend worden gebruikt, maar ook in steden voor sampling. De activatie was te zien op het Gronings Terrassen Festival en komt volgende maand naar het Amsterdams Terrassen Festival.

Bar

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Scato van Opstall
De duurzaam recycle-teller van Coca Cola. Laat me niet lachen. Dankzij Coca-Cola zit er geen statiegeld op kleine PET flesjes, dus kunnen die niet duurzaam worden gerycled. Want PET moet in een gescheiden stroom. Daardoor komen 550 miljoen kleine PET-flesjes (alleen in Naderland!) per jaar niet als nieuw PET-flesje terug. Tel dat eens op! Internationaal is de impact nog desastreuzer. Misschien kan de redactie dat ook even melden bij de schaamteloze greenwashing persberichtjes van onze vieze grote merken, anno 2019. En voor wie zich afvraagt waarom onschuldig ogende Stichtingen zials Supporter van Schoon niks over statiegeld verteld op onze scholen... Ze zijn mede opgericht door Coca-Cola, samen met retailers en bottelaars. Met als hoofddoel: statiegeld voorkomen. Idem organisaties Keep America Beautiful en het Franse Vacances Propres, die al meer dan een halve eeuw of langer bestaan: statiegeldkillers. Ironie: ze krijgen van de politiek vrij spel om hun lobbywerk voor te zetten op scholen. Statiegeld? Bestaat niet! Wat een treurnis.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie