Lokaal Ideaal helpt kleine winkeliers te concurreren met webshops

Picnic voor lokale winkeliers wil noodlijdende MKB door coronacrisis slepen.

Platform Lokaal Ideaal brengt lokale middenstanders samen op één platform, zodat ze hun producten online kunnen verkopen aan klanten en meteen thuis kunnen laten bezorgen. Op die manier kunnen kleine, lokale winkeliers als collectief concurreren met grote webshops. Het platform is vorige maand gestart in Zwolle en inmiddels ook actief in Arnhem, Nijmegen, Utrecht, Amersfoort en Apeldoorn. 

Picnic voor lokale winkeliers

Lokaal Ideaal is een combinatie van een collectieve webshop en een bezorgdienst. Winkeliers die zich aanmelden kunnen hun producten via de website verkopen. Het platform bezorgt alle verschillende, bestelde producten bij die winkels tegelijk op een zelfgekozen moment van de dag thuis bij de klant, als een soort Picnic voor lokale winkeliers.

Rendabel

'Al voor de coronacrisis werden lokale winkeliers helemaal ondergesneeuwd door grote webshops. Door corona is dat alleen maar erger geworden', zegt initiatiefnemer en directeur Maarten Zijlstra. 'Kleine ondernemers hebben niet de tijd, het geld of de technische kennis om een goede webshop te runnen en producten thuis te bezorgen. Dat is voor de meeste ook niet rendabel. Maar de e-commerce markt groeit en wordt steeds belangrijker. Daarom willen we hen helpen om hun klanten met hetzelfde gemak producten te laten bestellen als bij als Bol.com of Wehkamp. Dat kan als je samen als collectief optrekt.'

Het platform wil binnen vijf jaar opschalen naar de zestig grootste steden van Nederland. Per stad wil het minimaal 50 aangesloten winkeliers hebben.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie