Secrid zet in eerste campagne collega's op een hartverwarmende manier in het zonnetje

De ruim 150 medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt hebben de afgelopen jaren meer dan 15 miljoen kaarthouders in elkaar gezet.

Afbeelding: aangeleverd

Secrid, een Nederlandse fabrikant van portemonnees in de vorm van kaarthouders, start vijftien jaar na zijn oprichting een eerste campagne. Het B Corp-gecertificeerde bedrijf, dat zich jaren geleden afzette tegen de verkoop via grote webwinkels, toont in de campagne niets van zijn producten. Nee, de aandacht gaat uit naar de 152 collega's in sociale werkplaatsen die al vijftien jaar Secrid-kaarthouders in elkaar zetten. 

Dag van de Arbeid

In de video, onderaan dit artikel zichtbaar, bedankt Secrid de medewerkers voor hun inzet en toewijding. Ze mogen er zijn, ook met een lichamelijke handicap, autisme of andere beperking die ertoe leidt dat de collega's moeilijker aan de bak komen bij andere werkgevers. 

De campagne start bewust op 1 mei, de Dag van de Arbeid. Onderzoek toont aan dat in Nederland 125 duizend mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op zoek zijn naar een baan. Voor Secrid reden om te communiceren hoe blij het is met de collega's die in drie sociale werkplaatsen werken. Die boodschap is in de afgelopen vijftien jaar niet breed uitgedragen omdat de aandacht uitging naar het optimaliseren van de werkprocessen voor die medewerkers, stelt het bedrijf. 

Het Nederlandse merk is inmiddels actief in meer dan negentig landen en heeft sinds de start meer dan vijftien miljoen kaarthouders verkocht.

Het bedrijf hoopt met de campagne en whitepaper met geleerde lessen meer ondernemingen te inspireren om samen te werken met sociale werkplaatsen, ook bekend als sociale ontwikkelbedrijven. De campagne is onder meer zichtbaar op LinkedIn en bij enkele grote retailers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie