Premium

Danny van de Wetering verruilt DDB voor Natwerk

Ook Maurits Denekamp (ex-Alfred), Daphne Weers Linthorst (ex-KesselsKramer) en Tim Teunissen (ex-N=5) zijn bij Natwerk gestart.

Danny van de Wetering (door Dick van der Lecq).

Danny van de Wetering is vertrokken als business director bij DDB Amsterdam om als head of business van Natwerk aan de slag te gaan. In deze nieuw vormgegeven functie wordt hij eindverantwoordelijk voor het 'zakelijke succes' van Natwerk en komt hij nauw samen te werken met oprichter Reinier Steures.

Van de Wetering heeft een lange staat van dienst in de Nederlandse reclamebureauwereld. Hij werkte tien jaar bij TBWA\Neboko als group account director, was acht jaar business director en partner van Etcetera en de laatste vijf jaar vervulde hij de rol van business director bij DDB Amsterdam. Het is niet bekend wie het stokje van Van de Wetering bij DDB Amsterdam heeft overgenomen. 

Bravoure

Hij zegt nu, na al die jaren bij grote Omnicom-bureaus te hebben gewerkt, behoefte te hebben om 'lokaal te ondernemen'. 'Reinier kwam op mijn pad en ik proefde in hem en Natwerk het DNA waar ik van hou: ondernemend, energiek en met veel bravoure. Met creatie als sterk middel voor effectiviteit', aldus Van de Wetering.

Over bravoure gesproken: Natwerk meldt in een persverklaring 'de messen te slijpen' voor het nieuwe jaar. Recent zijn ook Maurits Denekamp (ex-Alfred), Daphne Weers Linthorst (ex-KesselsKramer) en Tim Teunissen (ex-N=5) bij het Amsterdamse bureau gestart op respectievelijk strategie, account en creatie. 

Hartje Jordaan

Reinier Steures staat al tien jaar aan het roer van Natwerk. De ambitie is 'continu verlegd', maar in de kern is het bureau niets veranderd, zegt hij. 'Wel hebben we ons van een klein bureau met spraakmakende activaties ontwikkeld tot een bureau dat grote merken helpt groeien. En bij die ambitie hoort versterking. Ik ben trots dat Danny de sprong van de Herengracht naar hartje Jordaan heeft aangedurfd. En dat ook Maurits, Daphne en Tim bij ons zijn gestart.'

Natwerk werkt met een team van zo'n 35 mensen voor merken als Zilveren Kruis, Dirk en Mauritshuis.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie