Premium

Topcreatieven Kika Douglas, Samyr Souen en Bern Hunter verruilen Dentsu voor 180 Amsterdam

Douglas wordt chief creative officer van 180 Amsterdam, Pol Hoenderboom blijft creatief verantwoordelijk voor DDB Amsterdam. 

Kika Douglas

De internationaal gelauwerde Kika Douglas gaat aan de slag als de nieuwe chief creative officer bij 180 Amsterdam. Ze komt van Dentsu Creative Amsterdam (voorheen Achtung), waar ze de laatste vijf jaar actief was als creative director, executive creative director en meest recent chief creative officer. Hier maakte ze ook deel uit van het wereldwijde Dentsu Creative Council. 

Douglas neemt het stokje over van chief creative officer Kalle Hèlzen, die 180 Amsterdam vorig jaar mei verliet. 

Douglas gaat per 1 mei officieel aan de slag in haar nieuwe rol. Pol Hoenderboom blijft als executive creative director eindverantwoordelijk voor de creatieve richting van DDB Amsterdam, waar Douglas zich zal richten op het meer internationaal gerichte 180 Amsterdam. Begin dit jaar fuseerde de Omnicom-bureaus 180 Amsterdam en DDB Unlimited tot DDB Amsterdam

Douglas begon haar carrière bij JWT in Spanje, en heeft als creatief de  laatste vijftien jaar diverse leidinggevende rollen vervuld bij bureaus als David & Goliath, Johannes Leonardo en AKQA. Hier werkte ze op grote accounts als KLM, Porsche, The North Face en Nike. Ze heeft gedurende haar carrière meerdere reclameprijzen gewonnen, waaronder bij Cannes Lions en Eurobest. 

Sander Volten, global ceo van 180, zegt dolblij te zijn en roemt het 'empathisch leiderschap' en 'de drang om te blijven innoveren' van zijn nieuwe collega. 

Gevraagd naar wat Douglas zo aanspreekt aan 180 noemt ze de filosofie van het bureau om 'the world as it could be' te creëren. 'Ik ben er klaar voor om samen te werken met de meest creatieve denkers in ons vak.'

Souyen en Hunter

Verder heeft 180 Amsterdam het duo Samyr Souyen en Bern Hunter van Dentsu Creative Amsterdam overgenomen. Dit duo was daar de laatste twee jaar actief als executive creative director, waar het een prominente rol speelde in veel bekroonde campagnes, zoals Snelweg Sprookjes voor Volkswagen en Adobe x Bowie. Bern Hunter werkte in een verder verleden bij Wieden+Kennedy Amsterdam, Samyr Souen werkte bij bureaus als AKQA (Portland) en Sid Lee (New York).

Springplank

De vrijgekomen functies van Douglas, Souyen en Hunter zijn nog niet formeel ingevuld bij Dentsu Creative Amsterdam. Sven Vening (ceo) zegt zijn oud-collega's 'allereerst megaveel plezier' te wensen in hun nieuwe baan. 'We zijn altijd een springplank voor talent geweest. Met prijswinnend werk hebben we ervoor gezorgd dat niet alleen het bureau, maar ook de mensen erachter in de schijnwerpers staan. Voor nu lossen we een en ander intern op.'

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie