Einde der tijden inhakers

Het einde der tijden is voorbij. Toch was het een inhaakmoment bij uitstek voor veel adverteerders. Een paar internationale doomsday uitingen op een rijtje.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

(GB) Onder het motto 'pak wat je pakken kan' roept Diesel alles en iedereen op de laatste kans op een seksuele uitspatting te grijpen.

Happy Apocalypse voor Diesel door Vice, Londen. Regie: Johnny & Will (Blinkink London)

(VS) Begin dit jaar kwam Chevrolet al met een Superbowl spot waarbij alles van de aardbodem verdween rond deze tijd, behalve Chevroletrijders en Twinkies. We weten nu dat de aarde niet vernietigd werd, maar Twinkies wel. De in Amerika iconische Twinkie cakejes die volgens populaire legende zo chemisch zijn dat ze een wereldramp zouden overleven, werden een maand geleden uit de handel gehaald. Twinkie bestond sinds 1930.

GM, Chevy Silverado '2012' door Goodby, Silverstein & Partners

(CN) 'Keep Walking' zegt Johnny Walker, ook ná het einde van de wereld. BBH China vroeg via het Chinese sociale netwerk Weibo om hun interpretatie van het einde der tijden te brengen.

Detail van ingestuurd doomsday kunstwerk voor Johnny Walker

(FR) Het Parijse bureau Buzzman brengt de hele onheilstijding als een 5 millenia durende viral campagne om de naamsbekendheid van de Maya's te vergroten. Zie hier hun case study.

The Last Greeting Card door Buzzman Parijs

(AR) Nog meer seks: nu met frisse oksels. Axe introduceerde een jaar geleden de speciale editie '2012' van zijn deo. Om van het einde een feestje te maken. Al dan niet in een ark.

Axe (Unilever) 'Noah's Arke' door Ponce Buenos Aires.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie