(US) Declan Stone van The Stone Twins/Amsterdam is jurylid bij de prestigieuze One Show Design awardshow.
(VS) Vandaag begint SXSW weer, het festival voor muziek, films en nieuwe technologie. JWT zal aanwezig zijn met Walter, een pop-up bureau voor startups.
(GB) Het W+K filmpje van de moonwalkende pony voor telecomprovider Three is een viral hit. En er inmiddels ook een parodie gemaakt. Niet geschikt voor ponymeisjes (m/v).
(FR) Verdenkingen van tactisch stemmen moeten uit de wereld worden geholpen door een gedragscode die dit jaar voor het eerst gebruikt gaat worden tijdens Cannes Lions.
(CA) WPP Group heeft een van de laatste onafhankelijke creatieve bureaus in Canada opgekocht: John St.
(GB) Vorig weekend werden er voor het Britse leger live commercials uitgezonden, direct vanuit Afghanistan. JWT ontwikkelde deze campagne voor de werving van leden van de Territorial Army.
(FR) De digitale studio Les 84 Studio is een onafhankelijk reclamebureau geworden.
(BE) Drie Vlaamse zenders zijn een pilot begonnen met een platform voor uitgesteld tv-kijken op mobiele media onder de naam Stievie.
(GB) Wie gebruikt zijn horloge nog om te zien hoe laat het is? Als mode-accessoire heeft het polsklokje wellicht nog enig bestaansrecht. Diesel claimt met ‘Days to live’ een nieuwe functionaliteit, die van levensmeter.
(GB) Vorig jaar werden The Braves geïntroduceerd, als Brand Video Awards. Nu wordt het onderdeel van Global Media Awards.
(US) Diet Coke heeft aangekondigd dat Marc Jacobs dit jaar creatief directeur zal zijn van het frisdrankmerk.
(GB) De lancering van Trop50, een frisdrank van Tropicana (PepsiCo), gaat gepaard met de presentatie van een design jurkje dat het merk een fashion feel moet geven.
(US) Steeds meer adverteerders kiezen voor niet-Amerikaanse bureaus om commercials te maken voor het oer-Amerikaanse Super Bowl evenement.
(GB) In het VK draagt de reclamebranche 100 miljard Britse pond bij aan het Bruto Nationaal Product. Maar dat kan nóg meer zijn, aldus vakvereniging AA.
(FR) De commercial die BETC, Paris maakte voor Canal+ heeft in 2012 de meeste awards ooit binnengehaald in het 14-jarige bestaan van The Gunn Report. De Nederlandse Matthijs van Heijningen is daarmee de 'meest bekroonde regisseur' van 2012 geworden.
(GB) Na het succes van ‘Three Little Pigs’, komt The Guardian met het bombastische ‘Own The Weekend’ waarin de Britse kwaliteitskrant het weekend claimt.
(DE) Amir Kassaei, internationaal cd DDB en voorzitter Art Director's Club Europe (ADCE) heeft zijn lidmaatschap van de Art Director's Club Deutschland (ADCD) opgezegd.
(DE) Beiersdorf, eigenaar van cosmeticamerk Nivea, heeft besloten een nieuw design voor alle verpakkingen door te voeren. Het merk gaat terug naar zijn roots: het iconische blauwe ronde Nivea blikje.
(VS) Miami Ad School PRO is begonnen, een speciale afdeling van het opleidingsinstituut voor reclamecreatieven die al in het vak werkzaam zijn.