‘Reclame motor achter economie’

(GB) In het VK draagt de reclamebranche 100 miljard Britse pond bij aan het Bruto Nationaal Product. Maar dat kan nóg meer zijn, aldus vakvereniging AA.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Illustratie: Advertising Association

Van iedere Britse pond die aan reclame wordt uitgegeven, komt 6 pond terug in de Britse economie. Deze berekening maakte Deloitte in het rapport ‘How Advertising Fuels The Economy’ uitgegeven in opdracht van de Britse Advertising Association (AA). Het onderzoeksbureau baseert de conclusie uit econometrische modellen en een database van 14 jaar onderzoek in 17 landen.

Innovatie
Volgens Tim Lefroy, ceo AA moet marketing niet onderschat worden als economische motor. ‘In een economie waar 60 procent van het Bruto National Product (BNP) afkomstig is van consumentenuitgaven moet de manier waarop die producten op de markt gezet worden niet vergeten worden. Reclame zet concurrentie op scherp en is een impuls voor innovatie.’ De AA heeft een drietrapsplan gepresenteerd waarbij het BNP een groei injectie krijgt door reclame.

Creatief talent
Maria Miller, staatssecretaris van Cultuur, zei tijdens de LEAD 2013 conferentie: ‘Het creatieve talent dat in Groot Brittannië prachtige film en tv maakt, verantwoordelijk is voor special effects en fantastische muziek, is hetzelfde talent dat onze reclame maakt. We moeten dit wereldwijd bewonderde talent koesteren, zodat de reclamebranche tot zijn volle potentieel kan groeien als motor achter economische groei.’

Bron: Campaign,

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie