Selfridges biedt debranding en rust

(GB) Warenhuis Selfridges biedt klanten een 'lawaai vrije' winkelervaring tijdens de No Noise dagen. Er is een stilte kamer en de merkproducten worden zonder schreeuwerige logo's aangeboden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Oprichter Harry Gordon Selfridge had al in 1909 het idee voor een Silence Room in de winkel. Dat idee wordt nu uitgevoerd met minimalistisch design en meditatie workshops. Wie de winkelruimte wil betreden, mag niet spreken, moet schoenen uitdoen en mobieltjes inleveren. De Londense winkel is nog tot eind februari geopend.

Grote A-merken hebben voor de speciale retailervaring hun logo's van de verpakkingen verwijderd, 'de-branding' noemt Selfridges dat. De winkel is verder verrijkt met meditatieve kunst en een speciale uitvoering van de John Cage compositie 4,33”.

bron: Design Week

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie