Promoted tweets - een vloek of een zegen?

Dat kinderen onzeker kunnen zijn is geen nieuws, dat meisjes net iets vaker onzeker zijn dan jongens ook niet. Maar wat wel verontrustend is, is het feit dat jonge meiden vaak hun droom of hobby in de koelkast zetten omdat ze zich onzeker voelen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit bleek uit een grootschalig wereldwijd onderzoek. Tijd voor actie vond cosmeticamerk Dove en het Dove Self Esteem Programma was geboren. Wij werden gevraagd voor de ondersteuning en advies op social media tijdens deze campagne.

Het Dove Self Esteem Programma heeft als doel om via workshops jonge meiden hun gevoel van eigenwaarde te versterken. Daarnaast heeft het programma een actiesite en heeft Dove een prachtige commercial opgenomen die sinds enkele weken te zien is op televisie. Ook Facebook en Twitter waren door Dove opgenomen in hun plan, vooral de inzet van Twitter was voor het Unilever-merk een grote uitdaging, omdat ze daar nog geen ervaring mee had.

Ons advies aan Dove was om vanuit de inhoud (o.a. feiten uit het onderzoek) te twitteren. Met behulp van de hashtag gingen we de dialoog aan met zowel de fans als de critici. Het account werd - als een van de eerste commerciële merken in Nederland- promoted gemaakt en er werden promoted tweets ingezet. En hoewel de meningen verdeeld zijn over promoted accounts en - tweets, waren de resultaten overtuigend. Een tweet had bijvoorbeeld in nog geen half uur 250 retweets, waardoor het aantal volgers en de traffic naar de site enorm toenam.

Ook de pakte de promoted tweets van Dove op.

Al met al is de hashtag hierdoor ook daadwerkelijk unstoppable gebleken op Twitter. In minder dan een maand tijd heeft Dove duizenden volgers en hebben de tweets zeer veel impressies gehad. Met en zonder promoted tweets en dat is een zegen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie