Mondverzorgingsmerk Smyle lanceert 'grootste billboard' in strijd tegen plastic

Kunstenaar Simon Beck heeft op een bevroren en besneeuwd meer met 135.000 voetstappen de boodschap als kunstwerk 'tot leven gestampt'.

Simon Beck in actie.

Het Nederlandse mondverzorgingsmerk Smyle heeft zich samen met de zogenoemde sneeuwkunstenaar Simon Beck ingezet om 'het grootste en duurzaamste kunstwerk ter wereld' te creëren, in hun strijd tegen plastic verpakkingen. De makers streven hiermee naar eigen zeggen naar het vestigen van een wereldrecord en daarnaast het zenden van een maatschappelijke boodschap over 'het maken van plastic keuzes'. 

Simon Beck heeft op een bevroren en besneeuwd meer, in zijn woonplaats Les Arcs in de Franse Alpen, met 135.000 voetstappen de boodschap als kunstwerk (letterlijk) tot leven gestampt. Het gaat om een oppervlakte van 13.625 vierkante meter. Het billboard is in twee dagen gecreëerd en vervolgens met een laag van twaalf centimeter bedekt. Over het hele maakproces is tevens een mini-documentaire uitgebracht (zie onder).

'Dit zijn de enige voetafdrukken die we achter willen laten. Geen plastic. Geen vervuiling. Crush, Brush, Smyle', is de (vertaalde) tekst in het kunstwerk die moet verwijzen naar plasticvrije mondverzorging in tabletvorm.

Footprint

Smyle: 'De samenwerking met Simon Beck gaat verder dan het vestigen van records; het is een oproep tot actie voor zowel consumenten als bedrijven om hun ecologische voetafdruk -oftewel hun footprint- te heroverwegen. Met dit kunstwerk willen we de gevestigde orde uitdagen, daadwerkelijk anders te denken en te doen. Onze producten, zoals tandpasta in tabletvorm en deze boodschap in de sneeuw, is daar het bewijs van.'

Het billboard en de begeleidende documentaire zijn in samenwerking met het Amsterdamse reclamebureau Fitzroy tot stand gekomen. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie