'De chocolademelk van Cocio sluit aan bij de levensstijl en ideologie van jongeren'

Cocio is chocomelk gemaakt van drie ingrediënten, een interview met de marketingmanager.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Chocomelk Cocio bestaat al sinds 1961 in Denenmarken, maar wordt sinds dit voorjaar ook in Nederland verkocht. Begin september opende het merk een pop-up store in de Kalverstraat. Zes vragen aan Paul Hilhorst, marketingmanager van Cocio.

 

Waarom doen jullie zo’n pop-up store?
‘We willen de smaak van Cocio delen. Online biedt heel veel mogelijkheden, maar je kunt consumenten nog niet digitaal te laten proeven. Enerzijds kunnen we in de pop-up store de geschiedenis van Cocio kwijt en kunnen we zo meer vertellen over de drie natuurlijke ingrediënten en het productieproces. Maar we laten iedereen de Cocio-sfeer en chocolademelk ook zelf proeven. We doen dit hier op een luchtige wijze en met een knipoog. Jezelf serieus nemen, dat kan altijd nog. De periode dat de pop-up store open was, viel qua timing bovendien midden in onze activatie-campagne “Shake that Cocio”. Met deze campagne hebben we consumenten op speelse manier uitgelegd dat je Cocio goed moet schudden voor gebruik. Door het ontbreken van kunstmatige toevoegingen zakt de cacao namelijk na verloop van tijd naar de bodem.’

 
Wat maakt Cocio anders?
‘Cocio Classic is de enige chocolademelk in Nederland die echt helemaal natuurlijk is. Het bevat geen kunstmatige geur-, kleur-, en smaakstoffen. Er zitten dus ook geen stabilisatoren in.’
 
Hoe zit de markt in elkaar? Drinken Nederlanders veel chocolademelk?
‘Nederlanders zijn gek op chocolademelk. Ze drinken al jaren ongeveer 4 liter chocolademelk per persoon per jaar. Dat blijkt uit openbare cijfers van het CBS en uit recenter marktonderzoek van onderzoeksbureau Nielsen. Vooral onder kinderen en ouderen is het populair, maar nog niet onder jong volwassenen. 
Wat we zien is dat de zuivelconsumptie onder jongeren daalt en dat ze zich vooral aangesproken voelen door merken die bij hun levensstijl en ideologie passen. Het “on-the-go” segment past goed bij hen. Jongeren nemen graag de ice-coffee van Starbucks, of de yoghurtsnacks van Breaker mee. Cocio is dan wel een chocolademelk, maar wel één die aansluit bij de levensstijl, en ideologie van jongeren. Het karakter van het merk, de transparantie en de echtheid van de ingrediënten, het formaat van het flesje sluiten goed aan op de wensen van jongeren.&;

 

Denemarken staat niet per sé bekend als chocoladeland. Vanwaar die heritage?
‘Cocio werd in 1951 in Denemarken geïntroduceerd door Anker Pallesen. Na een reis naar Amerika, waar hij ‘chocolate drinks’ ontdekte, besloot hij dat hij zelf de best smakende chocolademelk van de wereld wilde maken. Dat deed hij met drie natuurlijke ingrediënten (melk, cacao en suiker). Het recept is sinds 1951 ongewijzigd.’

Waar is Cocio te koop?
&;In veel supermarkten, op plekken waar men onderweg is, zoals het station, en in de hippere horecagelegenheden. We zien dat er meer en meer gelegenheden komen die het belangrijk vinden om transparant te zijn over wat ze hun klanten precies aanbieden. Cocio past daar met zijn drie natuurlijke ingrediënten prima bij.&;

Wat willen jullie bereiken met dit merk?
‘We opereren in een concurrerende markt en zijn een challenger. Aan de andere kant is Cocio in Denemarken een van de bekendste merken en ook in andere Scandinavische landen is het een bekend merk. Vorig jaar lanceerden we Cocio in de UK en dit jaar is onder andere Nederland aan de beurt. Maar ook in niet-Europese landen is Cocio erg populair. Zo zijn we onlangs gestart in de Filipijnen.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie