The Bear grote winnaar Gunn Report

(FR) De commercial die BETC, Paris maakte voor Canal+ heeft in 2012 de meeste awards ooit binnengehaald in het 14-jarige bestaan van The Gunn Report. De Nederlandse Matthijs van Heijningen is daarmee de 'meest bekroonde regisseur' van 2012 geworden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tribal DDB Amsterdam scoorde hoog in de categorie Digitaal met de Philips campagne Obsessed With Sound én is in de top-5 van Meest Bekroonde Digitale Bureaus terecht gekomen. Nederland verdween wel uit de top-10 en daalde van nummer 9 naar nummer 11 op de wereldranglijst voor reclame awards.

Landenklassement en adverteerders
De top-5 van het landenklassement bestaat uit respectievelijk: VS, VK, Australië, Japan, Argentinië, Brazilië. Wat betreft de meest bekroonde adverteerders: de top-3 bleef hetzelfde, maar dan in een andere volgorde. Volkswagen staat nu op 1, gevolgd door Google, Nike, Coca-Cola en Mercedes-Benz.

The Gunn Report is een jaarlijkse awardranglijst. De winnaars van de belangrijkste awardsshows overal ter wereld worden opgeteld, waardoor een overzicht ontstaat van de meest succesvolle campagnes, adverteerders, bureaus en landen.

Hieronder de top-5 van de belangrijkste categorieën van The Gunn Report.

De meest bekroonde commercials
- Canal+ • The Bear (BETC, Paris)
- BGH Silent Air • Dads In Briefs campaign (Del Campo Nazca Saatchi & Saatchi, Buenos Aires)
- Doritos Dips • Dip Desperado (AMV BBDO, London)
- Chipotle • Back To The Start (Creative Artists Agency, Los Angeles)
- John Lewis • The Long Wait (Adam&EveDDB, London)

De meest bekroonde regisseurs
- Matthijs van Heijningen (NL)
- The Glue Society (Australië, VK)
- Nico&Martin (Argentina)
- Johnny Kelly (VK)
- Tom Kuntz (VS)

De meest bekroonde print advertenties
- Samsonite Suitcases • Heaven And Hell (JWT Shanghai).
- Pictionary • Quick Draw Wins campaign (Ogilvy Malaysia, Kuala Lumpur)
- Coca-Cola • (Ogilvy & Mather, Shanghai)
- Ministry of Defence Colombia • Rivers of Light (Lowe-SSP3, Bogota)
- The Sunday Times Rich List • Rich List 2012 (CHI & Partners, London)

Detail Samsonite 'Heaven or Hell' (JWT Shanghai)

De meest bekroonde digitale campagnes
- Intel • The Museum of Me (Projector, Tokyo).
- Google Chrome • OkGo – All Is Not Lost (Hakuhodo, Tokyo)
- Philips • Obsessed With Sound (Tribal DDB, Amsterdam)
- US State Department • Slavery Footprint (Muh-Tay-Zik/Hof-fer (San Francisco)
- American Express • Small Business Gets An Official Day (CP+B, Boulder/Digitas, NY)

De meest bekroonde bureaus
- Wieden+Kennedy (Portland, New York)
- Del Campo Nazca Saatchi & Saatchi
- BBH (London)
- AlmapBBDO (Sao Paulo)
- Adam&EveDDB (London)
- Dentsu (Tokyo / Fukuoka)

Meest bekroonde digitale bureaus
- Hakuhodo (Tokyo)
- AlmapBBDO (Sao Paulo)
- R/GA (New York)
- DDB / Tribal DDB (Amstelveen)
- Party Inc (Tokyo)

De meest bekroonde bureaunetwerken
- BBDO
- DDB
- Ogilvy
- Leo Burnett
- Y&R

The Bear, BETC Paris voor Canal+, regie: Matthijs van Heijningen

bron:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie