Nieuwe ‘contextual audiences’ verbindt merken met unieke interessegroepen zonder persoonlijke data te gebruiken

Pas nauwkeurige en schaalbare targeting toe om je gewenste publiek te bereiken.

Contextual Audiences biedt adverteerders een nieuwe targetingmogelijkheid zonder daarvoor persoonlijke gegevens te hoeven gebruiken. Contextual Audiences lost veel problemen op waar adverteerders mee te maken krijgen nu de uitfasering van third-party cookies eraan komt, bijvoorbeeld op het gebied van bereik, schaalbaarheid en privacy.

In reactie op de snel veranderende en diverse behoeften van adverteerders op het gebied van unieke campagnes, komt de lancering van Contextual Audiences precies op het goede moment. Het biedt de mogelijkheid om de beste campagneresultaten te boeken mét respect voor de privacy van de gebruiker. Aangedreven door de razendsnelle realtime analyse van online content door Liz, zorgt dit voor relevante en actuele doelgroepen die zich altijd blijven ontwikkelen op basis van de nieuwste inzichten. Hierdoor kunnen adverteerders doelgroepen targeten op basis van de inhoud die zij op dat moment consumeren. Dankzij Contextual Audiences kunnen merken zich richten op specifieke interesses van gebruikers in plaats van algemene stereotypen gebaseerd op eerder gedrag. Hierdoor is het mogelijk om de aandacht op het juiste moment te trekken en een zo effectief mogelijke campagne neer te zetten

Contextual Audiences voor ieder campagnedoel

Contextual Audiences biedt merken verschillende manieren om in contact te komen met hun doelgroepen. Zo zijn er kant-en-klare audiences met voorafbepaalde instellingen, zoals ‘Familiegerichte autokopers.’ Ook kunnen merken gebruikmaken van audiences gericht op specifieke gebeurtenissen binnen een bepaald tijdsframe, zoals ‘Black Friday klanten’. Voor campagnes die een zeer toegespitste targeting vereisen zijn er de custom audiences, waarbij gebruik wordt gemaakt van een op maat gemaakt machine learning-model. Kortom, voor iedere campagne is er een passende targeting-methode.

“We zijn de afgelopen jaren gewend (en verwend) geraakt met de opbouw van audiences op basis van persoonlijke data. Dit is grotendeels verleden tijd en we moeten daarom op zoek naar nieuwe zekerheden. De introductie van Contextual Audiences is een goed voorbeeld van Seedtag’s toewijding om adverteerders uitgebreide en flexibele oplossingen te bieden die aansluiten op hun veranderende behoeften. Door gebruik te maken van (custom) Contextual Audiences kunnen we de doelgroep van onze adverteerders nog steeds vinden. Content data en leesgedrag vertellen ons veel over een doelgroep en door dit op een slimme manier te combineren, weten we de audiences op te bouwen. We staan voor een enorme uitdaging de komende periode en je kan alleen antwoorden vinden als je blijft ontwikkelen. Iets waar Seedtag zich continu mee bezighoudt.”

Jeroen Wirz, Country Manager Benelux bij Seedtag

Op deze website lees je meer over Contextual Audiences.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →