Verbod commercial doet aandeel stijgen

(GB) Het verbod van een commercial van Sodastream levert het merk hogere aandeelkoersen op.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Sodastream is een apparaat waarmee gewoon water koolzuurhoudend gemaakt kan worden. Iedere consument kan zo thuis zelf frisdrank maken. In de commercial voor Sodastream is te zien hoe bij ieder glas zelfgemaakte fris, kratten frisdrank in warenhuizen ontploffen. Door geen fris in flessen te kopen, zou dat enorm schelen in de afvalberg, is de boodschap.

Clearcast, de televisiewaakhond in de VK, bepaalde dat de spot 'schadelijk' is voor andere frisdrankmerken en besloot dat deze niet op tv getoond mocht worden. De spot is echter wel online te zien en leverde al snel bijna anderhalf miljoen kijkers op.

Economisch medium Bloomberg meldt nu dat het aandeel Sodastream sinds het uitzendverbod al vijf dagen aaneen stijgt. Het staat nu 3,3 procent hoger dan een kleine week geleden en is 41,19 US dollar waard. Jim Chartier, analist bij Monness Crespi, zegt in Bloomberg dat investeerders enthousiast worden van alle free publicity dat Sodastream heeft gekregen sinds de commercial verbannen is van de Britse TV.

Saillant detail is dat de spot gemaakt is door onder meer Alex Bogusky. De reclamemaker die ooit flink scoorde met spots voor Coke Zero, lijkt op een missie om de frisdrankindustrie onderuit te halen. Onlangs kwam hij met '' een geanimeerde aanklacht tegen fris. Sodastream zou een geduchte concurrent zijn van de bekende frisdrankmerken.

Sodastream heeft vandaag ook aangekondigd al bezig te zijn met een speciale Superbowl versie van de commercial voor komend voorjaar. In de VS mag het filmpje gewoon uitgezonden worden.

bron: ,

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie