Bogusky komt met anti-Coke spot

(US) Na twee jaar afwezigheid in de reclame presenteert creatief kopstuk Alex Bogusky zijn eerste commercial: een anti-frisdrankspot met verwijzingen naar voormalige klant Coca-Cola.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het bureau Crispin Porter & Bogusky heeft van 2005 tot afgelopen zomer gewerkt voor Coke Zero. Mede-oprichter Alex Bogusky, werkte tot twee jaar geleden voor het bureau en maakte prijswinnende campagnes voor het frisdrankmerk.

In 2010 stapte Bogusky, door Adage benoemd tot creatief directeur van het eerste decennium van de 21ste eeuw, uit de reclame. En nu is hij terug, met de film voor de lobby groep Center for Science in the Public Interest, die de vervetting van de Amerikaan te lijf wil gaan met een strijd tegen frisdrankfabrikanten.

Erectieproblemen en cariës
In The Real Bears neemt Bogusky de iconische ijsberen van Coca-Cola en geeft hij ze overgewicht, diabetes, cariës en erectieproblemen met op de achtergrond het vrolijk klinkende liedje 'Sugar' van Jason Mraz. Ondertussen openen de veelgeplaagde beren nog maar eens een flesje uit de 'Happiness' frisdrankenautomaat.

Het is niet de eerste keer dat de reclameman een vroegere klant aanpakt. Als bedenker van een van de eerste viral campagnes (2005) voor Burger King, schreef hij later het boek The 9 Inch Diet als aanklacht tegen de fastfoodbranche.

bron: ,

Zieke ijsberen aan de cola

De happiness beren van Coca Cola

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie