'Always on, always connected': Hoe we mobile inzetten als ontdekkingsreizigers

Wanneer je een dagje uit gaat, op vakantie bent of een museum of festival bezoekt. Altijd hebben we onze telefoon bij ons. Google leert ons dat veel van de zoekopdrachten vanaf onze telefoon, gaat naar lokale bedrijven of evenementen. Na deze zoekopdrachten onderneemt 80% van de mensen ook daadwerkelijk actie. Een bezoek of een telefoontje of zelfs een aankoop. Wanneer we lokaal dus iets zoeken op onze telefoon, dan willen we ook ECHT iets met deze informatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

.

Tijdens events en tijdens het reizen vervult onze smartphone de functie van reisleider. Vertrektijden, informatie over bezoektijden, maar ook een programmaoverzicht tijdens een festival. En dan natuurlijk al onze belevingen, meningen en foto's delen via Social Media.We delen al onze ervaringen via onze telefoon

Reizen

De rol van Mobile voor de reisbranche is gigantisch. Ons gedrag als ontdekkingsreizigers is fenomenaal verandert door deze devices. We kunnen informatie zoeken over onze bestemming ter plekke, kijken wat anderen daarvan vonden en direct delen wat wij beleven. En dit is slechts het topje van de ijsberg. Iedereen kent de dikke Lonely Planet gidsen, maar niemand wil meer deze dikke gids mee in zijn koffer. Dit komt niet alleen door het formaat, maar vooral door relevantie. Je ben in een bepaalde stad of gebied en je wilt alles weten over de lokatie waar je op dat moment bent. De content wordt dus gestuurd door de vraag van de klant, op een bepaald moment, op een bepaald device en niet meer door de aanbieder van reizen.

Een goed voorbeeld van hoe wij anders omgaan met content over reizen is TRVL (ipad magazine gericht op visual). Hierbij wordt content gegenereerd vanuit de vraag van de klant. Bijvoorbeeld: Ik wil New York bekijken. Dan koop je magazine New York eenmalig, alles netjes voor jou verzameld en prachtig weergegeven. Er zijn natuurlijk ook gratis items. Maar mensen willen natuurlijk betalen voor zeer gerichte content waar je zelf om vraagt! En dit is niet alleen de toekomst voor de reiswereld, maar natuurlijk ook zeer relevant voor bijvoorbeeld uitgevers.

Andere initiatieven vanuit het nieuwe sociale en digitale tijdperk die uitgaan van de behoefte van de mens op een bepaalde plek, via een bepaald device zijn TripAdvisor, AirBnB en Foursquare.

Cultuur en Events

Evenementen en festivals kunnen er niet meer onderuit. Hun bezoekers zijn mobiel! Je staat op Lowlands en je wilt weten hoe laat die ene leuke band ookalweer begint. Even kijken op.. Juist; je telefoon!
En natuurlijk is het niet alleen de bezoeker, die gebruik weet te maken van de voordelen van de smartphone. Neem een voorbeeld aan de ANWB, die location based targetting inzet tijdens . De interactie met je bezoekers en klanten kun je verhogen, als je weet wat zij wil zien, op welk moment en op welke manier.

Denk hierbij eens aan niet alleen het tonen van het programma, maar wees moedig als het Rijksmuseum. Zij delen hun collectie met je, gaan ervan uit dat mensen willen genieten van kunst, ook met hun tablet op de bank. Je kunt zelfs je eigen rijksstudio maken, inclusief afdrukken. . Geven en Delen. Dit alles straalt af op je merk. En wanneer men dan kiest voor de museum ervaring, dan gaat men.. Juist. Naar het Rijksmuseum! En daar verrijkt de android of iphone app je verdere beleving.

Mobile inzetten voor de beleving is dus meer dan het aanreiken van een programmaboekje. Het delen van beeld, geluid of ervaringen via Social Media. Het is een verlengde van je werk, van je product en van je event. Een verlengde van je strategie en je contact met je klant.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie