OptimEyes helpt marketeers met analyse consumentengedrag

Displays met gezichtsherkenning onthullen wie (geslacht/leeftijd) advertenties bekijkt en wanneer.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een nieuw systeem genaamd OptimEyes gebruikt gezichtsherkenning om marketeers gedetailleerde informatie te leveren over het publiek dat hun offline campagnes bekijkt. Dingen die gemeten kunnen worden zijn; geslacht, leeftijdscategorie en hoe lang iemand naar de advertentie kijkt.

Door op verschillende plekken analyses te laten uitvoeren kunnen marketeers er ook achter komen op welke locaties hun campagne het meeste succes heeft en rond welk tijdstip. Alle data kunnen real time bekeken worden, dus klanten kunnen ook gelijk dingen veranderen op basis van de informatie die ze ontvangen. Op deze manier kunnen marketeers real time hun campagne aanpassen.

Het systeem is ontwikkeld door Amscreen en Quividi en zal voor het eerst worden uitgerold in het Verenigd Koninkrijk. Het platform kan zesduizend digitale advertentiedisplays analyseren in publieke locaties in het Verenigd Koninkrijk. Amscreen heeft laten weten dat ze beginnen met het uitrollen van deze techniek in 450 benzinestations bij Tesco (een van de grootste supermarkten van het Verenigd Koninkrijk). Er is echter nog niet bekend wanneer dit gaat gebeuren en er zijn ook partijen die zich zorgen maken over de .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie