Premium

Philips strikt Bram Krikke als merkambassadeur voor OneBlade-campagne

Reboir Kleijnendorst is de andere nieuwe ambassadeur. Hij is bekend als barbier op TikTok.

Reboir Kleijnendorst (l) en Bram Krikke scheren een voorbijganger
Afbeelding: Philips

Philips start een nieuwe campagne die zijn OneBlade (‘een alles-in-een scheer-, trim- en stylingtool’) in het zonnetje zet. Voor die campagne werkt het bedrijf samen met twee nieuwe ambassadeurs: influencer Bram Krikke en Reboir Kleijnendorst, een twintigjarige jongen die via TikTok is uitgegroeid tot een bekende barbier.

Krikke, Kleijnendorst en vertegenwoordigers van Philips trapten de campagne gisteren af met een ludieke out-of-home-activatie in Amsterdam. Kleijnendorst stortte zich, gewapend met een Philips OneBlade, onder een afdakje van een tramhalte op de snorren en baarden van welwillige voorbijgangers. De barbier kreeg hierbij hulp van Krikke, die ook een OneBlade in de hand nam en later zelf geschoren werd. Hoewel Krikke ruim de tijd nam voor selfies met passerende fans, mocht of wilde hij – zoals vooraf per e-mail duidelijk werd gemaakt – geen persvragen beantwoorden.  

Digitale campagne

Philips gebruikt beelden van de eenmalige out-of-home activatie met Kleijnendorst en Krikke in de out-of-home-campagne en zet ook sociale media in. De tramhalte in kwestie gebruikt de rest van de week een interactieve, digitale abri. Voorbijgangers kunnen foto’s van hun gezicht uploaden naar het abrischerm en zichzelf via een app een nieuwe stijl aanmeten. Ze kunnen kiezen uit verschillende virtuele baarden en snorren.

Met de campagne richt Philips zich op jonge mannen, om ‘hen te inspireren om met hun scheerroutine een eigen authentieke stijl uit te drukken’ en om die groep duidelijk te maken dat dat kan met de Philips OneBlade.

Philips OneBlade campagne
Een campagne-uiting naast de twee ambassadeurs Afbeelding: Rens Blom / Adformatie

Ambassadeurs

Krikke en Kleijnendorst zijn interessante ambassadeurs voor OneBlade. Allebei een jongeman en erg bekend onder diezelfde doelgroep. Krikke als mediamaker met zijn herkenbare snor, Kleijnendorst die het vak barbier online leerde en zijn make-over-video’s van klanten op TikTok publiceert voor inmiddels bijna zevenhonderdduizend volgers. De jonge barbier zegt mannen te willen inspireren om thuis hun gezichtshaar te stylen zoals een professionele barbier dat doet, maar dan makkelijker. De OneBlade noemt hij daar ‘een heel handig scheerapparaat’ voor. Krikke laat via een vooraf gemaild statement weten ‘trots te zijn dat ik ambassadeur ben voor een product met mijn looks.’ Ook hij kiest de inspiratietour. ‘Uiteraard moet mijn snor goed bijgewerkt worden maar ik wil ook samen met Philips OneBlade mensen inspireren om zelf te ontdekken wat hun stijl is.’

Bureaus

Het campagneconcept is bedacht en ontwikkeld door OMD Worldwide (mediastrategie, -planning en -inkoop), JC Decaux (out-of-home-activatie) en Omnicom PR Group (pr- en mediastrategie). Crocodile Agency tekende voor de strategie en contentcreatie rondom influencerpartner Bram Krikke.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie