Marlene Wickel, Jean Mineur Mediavision, winnaar Media Report 2023: ‘Het was ons beste jaar ooit'

Jean Mineur Mediavision is net als in 2022 winnaar geworden van het Media Report 2023. Een gesprek met managing director Marlene Wickel.

Ook dit jaar kon niemand tippen aan Jean Mineur Mediavision, dat net als vorig jaar weer bovenaan de overall-lijst prijkt van media-exploitanten en in die van de exploitanten audiovisuele media van ons Media Report, het jaarlijkse onderzoek onder media-exploitanten, adverteerders en mediabureaus. We spraken managing director Marlene Wickel van de bioscoopreclame-exploitant over het 'exceptionele filmjaar'. 

Wat was 2023 voor een jaar?

‘Een uniek en exceptioneel filmjaar! In het eerste kwartaal domineerde ‘Avatar: The Way of Water’ de boxoffice. In april veroverde ‘The Super Mario Bros. Movie’, gebaseerd op een computerspel uit 1985 de wereld. En in juli werden vervolgens wereldwijd vele records gebroken met de gelijktijdige release van Barbie en Oppenheimer.’

‘2023 is ook het jaar waarin de scenarioschrijvers en acteurs in Hollywood maandenlang gestaakt hebben voor een hoger minimumloon en een betere vergoeding voor producties die bij streamingdiensten te zien zijn. Tevens eisten zij afspraken over het gebruik van kunstmatige intelligentie in films en series. En tot slot is dit het beste jaar ooit voor Jean Mineur Mineur Mediavision sinds onze start in 2001.’ 

Wat verklaart de hoge waardering voor Jean Mineur Mediavision?

‘We hebben een stabiel en complementair team met veel passie voor het medium bioscoop. We besteden persoonlijke aandacht aan onze klanten en relaties en proberen altijd iets toe te voegen. Het Bioscoopreclame Impact Onderzoek waar wij al jarenlang in investeren en dat door DVJ Insights wordt uitgevoerd, zorgt er voor dat we steeds meer inzicht krijgen in de effecten en impact van bioscoopreclame ten opzichte van andere mediumtypen. Dat wordt door adverteerders en bureaus ook als een waardevolle toevoeging gezien. Dankbaar en trots ben ik dat ons team dit jaar wederom op de eerste plaats in het Media Rapport staat.’ 

Wat verwacht je van 2024?

‘Dat wordt een uitdagend en interessant jaar. Wat voor kabinet komt er uiteindelijk, zet de lichte recessie in 2024 door, welke fusies komen er in de mediawereld aan en hoe groot wordt de rol van kunstmatige intelligentie in reclame en media? Voor de film- en bioscoopbranche is het afwachten wat de langetermijneffecten zijn van de stakingen in Hollywood dit jaar. Een aantal grotere filmtitels dat in 2023 en 2024 zou uitkomen is als gevolg daarvan doorgeschoven. En kunnen we in 2024 weer een verrassing à la ‘Barbenheimer’ verwachten? Onze ambitie bij Jean Mineur is in ieder geval om ook in 2024 te blijven investeren in innovatie van ons productaanbod en in groei.’ 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie