Premium

Value Zipper hoogst gewaardeerd bij Print in Media Report

De printmarkt krijgt komend jaar mogelijk een boost met de overname van Sanoma door DPG Media.

123RF

De waardering is er niet minder om geworden in de markt voor de uitgevers van publiekstitels, terwijl ze het al een tijd moeilijk hebben op de advertentiemarkt. Bemoedigend is dat er zes in de top 10 staan, waarbij vooral Hearst opvalt. Dat is sinds de overname en integratie van G+J en de verhuizing (dit jaar) van de Amsterdamse binnenstad naar de Houthavens in feite aan een nieuw hoofdstuk begonnen.

Op de valreep - en dat is dus nog niet in dit Media Report 2019 terug te zien werd bekend dat DPG Media de magazinetitels van Sanoma Media Netherlands komend jaar gaat toevoegen (als het van de toezichthouders mag). Het betekent voor het Media Report dat DPG Media naast dagbladen en huis-aan-huisladen waarschijnlijk straks ook in deze top-10 komt met publiekstijdschriften (denk aan Libelle, Donald Duck, Viva en vtwonen). 


De acquisitie betekent mogelijk een extra boost voor de printmarkt in 2020.

Winnaar Value Zipper

Value Zipper was de afgelopen drie jaar al een topper in deze categorie én een topper in de algemene lijst. In 2017 had de salesorganisatie al het beste Kerstrapport, vorig jaar kreeg het bedrijf een award als beste Printexploitant en dit jaar staat het dus overall bovenaan en wederom nummer 1 in Print. 
Zie hier het commentaar van directeur/eigenaar Patrick van Hooy op het succes.

Print media – waardering alle respondenten     

               

1 (1) Value Zipper - publiekstijdschriften  80,4

2 (4) DPG Media - dagbladen  57,4

3 (9) Hearst Netherlands - publiekstijdschriften  50,2

4 (-)  Promille Media - huis-aan-huisbladen  47,0

5 (-)  Mood for Magazines publiekstijdschriften  46,0

6 (2) FD Mediagroep- dagbladen  45,6

7 (-) Telegraaf Media Groep - publiekstijdschriften  43,9

8 (-) ANWB & Partners publiekstijdschriften  41,3

9 (-) Sanoma - publiekstijdschriften  40,1

10 (5) DPG Media - h-a-hbladen  38,0
 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie