Asics-campagne laat sneaker ‘één worden met de stad’

De nieuwe Gel-Kayano Sneaker is een herinterpretatie van de Asics jaren ’90 hardloopschoen, maar dan in een urban uitvoering.

tekent voor de realisatie van de campagne.

Het schoenenmerk stripte de hardloopschoen naar een minimalistische en modern design, dat aan moet sluiten op de huidige ‘urban style’. Illustratie-duo Andy Rementer en Andy Baker maakten bij de schoen een serie animaties om de schoonheid van enkele Europese steden te vieren.

One With The City

Volgens Alistair Cameron, ceo van Asics Europe, verbeeldt de campagne de ziel van het Asics Tiger-merk, wat voortkomt uit sport en steeds meer onderdeel wordt van de stadse cultuur.

‘De schoen is een iconisch symbool van de huidige sportcultuur’, voegt Al Moseley, president en cco van 180 Amsterdam, toe. ‘De competitie en stijl van de straat is een sport an sich, wat wij op gepaste wijze willen vieren’.

De campagne is vanaf vandaag op YouTube, Instagram en Facebook te bekijken:

Credits
Agency / 180 Amsterdam
Chief Creative Officer - Al Moseley
Managing Director – Stephen Corlett
Executive Creative Directors - Dan Treichel, Dave Canning
Creative Director – Adam Noel, Martin Terhart
Creative Team – Tony Bartolucci (art), Lachlan Palmer-Hubbard (art), Chase Kimball (copy)
Designer – Javier Garcia
Account Manager - Nicole Scopes
Producer – Eline De Roo (print), Claire Ford (animation)
Planner – Vincent Johnson
Business Affairs – Pamela Villaflores

Client
Head of Marketing Lifestyle Europe – Francesco Sala
Trade Marketing Coordinator Lifestyle  - Sophia Broos

Print production
Illustrator – Andy Rementer
Agent – Big Active

Film production
Animator – Andy Baker
Agent – Hornet
Sound Design:  Randall Macdonald @ Wave Amsterdam

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie