ClickDistrict filtert fraudeclicks

ClickDistrict gaat met een nieuwe techniek de strijd aan tegen het groeiende probleem van clickfraude.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Clickfraude wil zegen dat uitgevers kunstmatig clicks genereren die geen waarde hebben voor de adverteerder.
Was dit probleem traditioneel verbonden met affiliatie campagnes, met de,opkomst van de geautomatiseerde ad-exchanges stak het ook de kop op in display. Het is eenvoudig voor uitgevers om toe te treden tot diverse exchanges, In Nederland zou het percentage fraudeclicks bij sommige exchanges inmiddels oplopen tot 30%.

Door kunstmatig hoge ctr's te boeken, suggereren publihsers dat een campagne op hun site beter scoort dan in werkelijkheid het geval is.Het gevolg is dat de adverteerder een groter deel van zijn budget besteedt bij deze ‘fraude segmenten’. 'De adverteerder betaalt echter letterlijk voor – waardeloze – traffic.

Marko Kloots, ceo van ClickDistrict: “Het kan nooit de bedoeling zijn dat een klant betaalt voor fraude traffic.' Door Click Filtering in te bouwen in het adserving platform van ClickDistrict, denkt hij dit euvel te verhelpen. Volgens hem biedt dit twee voordelen: 'Behalve dat de advertentie uiting terecht komt in een umfeld van beter niveau, stijgt ook de werkelijke waarde van de click.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie