Drie keer goud bij Esprix uitreiking

FHV BBDO, Fitzroy OMD en Achtung! winnen Goud bij de Esprix, deze avond in Amsterdam.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In twaalf categorieën waren in totaal dertig prijzen te vergeven, waarvan drie goud, zeven zilver en twintig brons. FHV BBDO ging naar huis met goud voor ‘Hi#morecrap from the web’, een campagne drie draait om het delen van ‘crap content’ om zo jongeren te stimuleren om op zoek te gaan naar informatie over Hi. Fitzroy en OMD mochten een gouden Esprix in ontvangst nemen voor de ‘Doritas Jacked (Stunt) Rijschool-filmpjes, gemaakt in opdracht van Pepsico Nederland, terwijl Achtung! het hoogste podium mocht beklimmen met Pon’s, voor VW GTI Bannerbahn.

Met drie gouden bekroningen zjin de Esprix jury&;s iets guller dan vorig jaar, toen twee goud werd toegekend. Opvallend is dat twee van de drie gouden cases dubbel in de prijzen vallen. Dit geldt voor zowel Achtung!  en Pon’s (goud in de categorie Durables) als Fitzroy en Pepsico (goud in de categorie FMCG). Beide mochten nogmaals het podium beklimmen bij de uitreiking van de prijzen in de nieuwe categorie Product Launch; Achtung/Pon’s voor zilver, terwijl de nominatie van Fitzroy/Pepsico werd omgezet in brons. FHV BBDO kon de prijzenkast aanvullen met brons voor ‘Eneco Windmolenbezorging’.

Behalve voor de gouden winnaars was het ook de avond voor Red Urban, Etcetera  en Wefilm. Red Urban en Wefilm eindigden exact gelijk met elk één zilveren en drie bronzen Esprix.  Etcetera volgt in het voetspoor en komt op drie Esprix, waarbij wel moet worden aangetekend dat Red Urban en Etecetera het zilver delen. Ze winnen de prijs met dezelfde case voor Ditzo: ‘Kijk kanker de wereld uit’.

Dit jaar heeft de Esprix organisatie twee categorieën geschrapt (&;Social responsibility’ en ‘FMCG Non Food’) en drie nieuwe categorieën toegevoegd. De jury Telecom en utilities gaat gelijk voortvarend van start en kent een gouden en zilveren Esprix toe, terwijl de jury van de categorie Product Launch twee keer zilver en één keer brons toekent.  De jury Employee Engagement is voorzichtig en reikt slechts twee keer brons uit.

In bijna alle categorieën werden prijzen toegekend. Enige uitzondering is de categorie Direct Mail, waar de jury geen enkele inzending een bekroning waard vond.

GOUD

CATEGORIE: TELECOM & UTILITIES

Hi FROM THE WEB
Opdrachtgever: KPN Hi
B
ureau: FHV BBDO

CATEGORIE: FMCG

Doritos Jacked (Stunt) Rijschool
Opdrachtgever: Pepsico Nederland
B
ureau: Fitzroy, OMD

CATEGORIE: DURABLES

Volkswagen GTI Bannerbahn
Opdrachtgever: Pon’s Automobielhandel
Bureau: ACHTUNG!

 

ZILVER

CATEGORIE: SMALL BUDGET

Help een kitten met een knitten
Opdrachtgever: Dierenbescherming NHN
Bureau: L.O.V.E.

 

CATEGORIE: PRODUCT LAUNCH

Volkswagen GTI Bannerbahn
Opdrachtgever: Pon’s Automobielhandel B.V.
Bureau: ACHTUNG!

 

CATEGORIE: NOT FOR PROFIT

Draag je steentje bij tegen kinderkanker
Opdrachtgever: Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa)
Bureau: Goud Activatie

 

Je krijgt maar één kans voor een eerste indruk
Opdrachtgever: Stichting Mijn Kind Online
Bureau: Wefilm

 

The Worst Harlem Shake Ever
Opdrachtgever: Parkinson Vereniging
Bureau: Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Amsterdam, DPPLR, We Are First BV

 

CATEGORIE: FINANCIAL

Rijksmuseum
Opdrachtgever: ING Nederland
B
ureau: JWT Amsterdam

 

CATEGORIE: BUSINESS TO CONSUMER

Kijk kanker de wereld uit
Opdrachtgever: Ditzo
Bureau: Etcetera, Red Urban, Creative Venue

 

BRONS

 

CATEGORIE: TELECOM & UTILITIES

Introductie Zo zijn wij/Stel samen
Opdrachtgever: T-Mobile
Bureau: Etcetera en MediaCom

 

CATEGORIE: SMALL BUDGET

Crisis Schmisis – 40 Dagen Vasten
Opdrachtgever: Buutvrij for life
Bureau: Buutvrij for life

 

Je krijgt maar één kans voor een eerste indruk
Opdrachtgever: Stichting Mijn Kind Online
Bureau: Wefilm

 


Opdrachtgever: Hi (KPN)
Bureau: Red Urban

 

The Worst Harlem Shake Ever
Opdrachtgever: Parkinson Vereniging
Bureau: Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Amsterdam, DPPLR, We Are First BV

 

CATEGORIE: RETAIL

Jij kan alles maken met de keukenmini’s van Albert Heijn
Opdrachtgever: Albert Heijn
Bureau: TBWA\Neboko

 

CATEGORIE: PRODUCT LAUNCH

Dentidrill
Opdrachtgever: ixorg
Bureau: GreyPOSSIBLE

 

Doritos Jacked (Stunt) Rijschool
Opdrachtgever: Pepsico Nederland
Bureau: Fitzroy, OMD

 

CATEGORIE: NOT FOR PROFIT

Hackers Tutorial
Opdrachtgever: Digibewust / ECP
B
ureau: Wefilm

 

Emma pleister
Opdrachtgever: Stichting Steun Emma Kinderziekenhuis AMC
Bureau: JWT Amsterdam

 

VaarWater – Smart City, Smart Canals
Opdrachtgever: Waternet
Bureau: TamTam, TNO

 

Help Alzheimer overwinnen, dan hoeft niemand zichzelf te verliezen
Opdrachtgever: Alzheimer Nederland
Bureau: N=5

 

CATEGORIE: FINANCIAL

Nationale Pechmonitor
Opdrachtgever: Nationale-Nederlanden
Bureau: Red Urban, Mindshare

 

Kijk kanker de wereld uit
Opdrachtgever: Ditzo
Bureau: Etcetera, Red Urban, Creative Venue

 

CATEGORIE: EMPLOYEE ENGAGEMENT & INTERNAL BRANDING

Express
Opdrachtgever: Eneco Holding
Bureau: Guilty People

 

Postbezorger. Deelvanmijnleven
Opdrachtgever: PostNL
B
ureau: Publicis

 

CATEGORIE: BUSINESS TO CONSUMER

Hackers Tutorial
Opdrachtgever: Digibewust / ECP
Bureau: Wefilm

 

HET GELUID VAN Q-MUSIC
Opdrachtgever: Q-music Nederland
Bureau: Delight Agency

 

CATEGORIE: BUSINESS TO BUSINESS

Eneco Windmolenbezorging – Kon de draai niet maken
Opdrachtgever: Eneco Retail
Bureau: FHV BBDO, OMD

 

Fuel Duel Challenge
Opdrachtgever: Mercedes-Benz
Bureau: N=5, MediaMonks, Corrino

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie