Facebook vs. Snapchat: if you can't buy them, copy them

Facebook zou werken aan een nieuwe app die de concurrentie met Snapchat moet aangaan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

If you can&;t beat them buy them. Onder dat motto kocht Facebook al vele apps, diensten en bedrijven die zich als een mogelijke bedreiging op de concurrentiemarkt aandienden. Dat de tactiek niet altijd werkt, bleek toen Snapchat vorig jaar vriendelijk bedankte voor Zuckerbergs bod van drie miljard euro.

Hoewel het afslaan van het royale bod n, lijkt het vooralsnog zo&;n domme zet nog niet. Det onder jongeren blijft wereldwijd groeien en na de uitbreiding met tekst- en videochatfuncties deze maand, lijkt de opmars van de &;&; nog lang niet ten einde. 

En dus gooit Facebook het over een andere boeg. Volgens is Facebook bezig met de ontwikkeling van een soortgelijke app, die de verzending van zelfvernietigende foto&;s en video&;s ondersteunt.

Het is overigens niet de eerste keer dat Facebook een poging onderneemt om de succesformule van Snapchat te kopieren. In 2012 lanceerde Facebook de vergelijkbare dienst Poke, die naar verluid slechts in twaalf dagen tijd werd ontwikkkeld. De app slaagde er echter niet in het succes van Snapchat te evenaren en twee weken geleden trok Facebook definitief de stekker eruit. 

Deze keer lijkt Facebook zich met iets meer toewijding te storten op een eigen concurrent voor Snapchat. Mark Zuckerberg zou direct betrokken zijn bij de ontwikkeling van de nieuwe app, die in de wandelgangen &;Slingshot&; wordt genoemd.

Waarmee de nieuwe app zich van Snapchat zal onderscheiden en welke fucnties de dienst precies zal ondersteunen is nog niet duidelijk. Facebook heeft nog niet officieel willen reageren op de geruchten over &;Slingshot&;. 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie