Groei private-marketdeals creëert nieuw vak: programmatic matchmaker

Private-marketdeals bij SpotX zijn inmiddels goed voor 42% van de advertentie-uitgaven.

Programmatic video-platform signaleert een groeiende vraag naar curated marketplaces binnen private-marketdeals. Het bedrijf realiseerde over het afgelopen jaar een omzetgroei van 115%, waarbij private deals inmiddels goed zijn voor circa 42% van de advertentie-bestedingen.

Bij private marketdeals vindt de matchmaking tussen uitgevers en programmatic buyers plaats op basis van doelstellingen en afspraken via een curated marketplace. Video-inventory kan zo op maat worden ingekocht met de voordelen van programmatic. Volgens directeur Demand Faciliation Govaert Plesman, is de groei vooral te danken aan de introductie bij het bedrijf van een nieuwe functie, die van de programmatic matchmaker. Dit zijn specialisten die de brug slaan tussen uitgevers en programmatic buyers en op die manier vraag en aanbod binnen private-marketdeals optimaal weten te koppelen.

Plesman verwacht dat de progrmmatic matchmaker een belangrijke factor gaat worden in de adtech industrie. &;Onze groeicijfers tonen aan dat persoonlijke bemiddeling in programmatic erg belangrijk blijft. Demand Facilitation-specialisten behoren tot de meest schaarse krachten binnen de industrie. Dit vak vergt diepgaande technische kennis in combinatie met contactuele vaardigheden.&;

Nienke Wajon, senior Programmatic Consultant bij ZenithOptimedia, vindt de opkomst van curated marketplaces een aantrekkelijke ontwikkeling &;omdat we hierdoor kunnen inkopen op interesse of performance en toch schaal kunnen behouden. Daarnaast weten we op welke URL’s we zichtbaar zijn en kunnen we meer controle houden op de performance van de campagne.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie