Internet-of-Things ijsbeer leert kinderen op speelse manier energie te besparen

Amsterdamse startup begint crowdfunding campagne om Hyko op de markt te brengen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hyko is bedacht door CareToSave, een start-up en onderdeel van de Rockstart Smart Energy Accelerator.  Andriy Shmyhelskyy, een van de oprichters van CareToSave en bedenker van Hyko, stelt zich zelf tot doel &;een wereld te creëren waarin mensen op een simpele en speelse manier een positieve invloed kunnen uitoefenen.&;

Hyko moet vooral kinderen enthousiast maken om bewust en groener te leven.  Hyko Bear wordt aangesloten op het elektriciteitsnetwerk en maakt energieverbruik zichtbaar door van kleur te veranderen. Hoe hoger het verbruik, hoe roder Hyko kleurt. Met de Hyko World App krijgen kinderen feedback en kunnen ze sparen  voor een beloning (door het verzamelen van ijsblokjes).

Hyko Bear is onderdeel van een compleet Internet-of-Things-pakket. Naast de Hyko Bear bestaat deze uit een Hyko Senses energiemeter die verbruik-gegevens draadloos doorstuurt naar de Hyko Bear, die via Bluetooth is verbonden met de smartphone of tablet. De data wordt via wifi verzonden naar de Hyko Cloud voor opslag, analyse en notificaties.

CareToSave is een gestart om het benodigde geld om Hyko op de markt te brengen op te halen. Het krijgt hierbij hulp van de Europese Unie, Stedin en Ben & Jerry’s.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie