Kijkcijfers: Nederland 1 blijft bovenaan

Nederland 1 was in week 18 met 20,4% in het avondtijdvak weer de marktleider.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

RTL4 had een aandeel van 17,7%. Op de derde plaats staat SBS6 met 8,8%. Over de gehele dag waren de verhoudingen: Nederland 1 16,8, RTL4 15,1 en SBS6 7,2%.

De publieke zenders behaalden ’s avonds 36,0% en over de gehele dag 29,5%. De zenders van RTL Nederland hadden 30,1% en 25,2% en de SBS-zenders 17,0 en 13,9%. 
De BrandDeli-zenders (Be Viacom, Discovery Networks, Fox International Channels) doen het zoals gebruikelijk beter overdag dan tussen 18.00 en 24.00 uur. Over de hele dag hadden ze samen een marktaandeel van 12,3 en in het avondtijdvak 6,5.

Het best bekeken programma van de week was De nationale Dodenherdenking (Ned. 1) met bijna 3 miljoen kijkers.

In week 18 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 190 minuten. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie