KLM wil bekender worden in de VS en start daarom een campagne

Humor moet het KLM-product meer benaderbaar maken.

Vice-president marketing Christophe Attard zegt tegen de dat het merk KLM onvoldoende bekend is in de VS en dat het bedrijf daarom de campagne &;It&;s an airline&; is gestart.

En dat terwijl KLM meer inzet op Noord-Amerikaanse vluchten, door het aantal bestemmingen uit te breiden en meer directe vluchten te gaan aanbieden.

Delta

Een reden voor de relatieve onbekendheid van het merk is dat KLM met de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Delta samenwerkt en dat die naam vaker in de communicatie werd gebruikt is en dus bekender is bij de Amerikanen.

Uit onderzoek van twee jaar geleden bleek dat mensen het KLM-merk, als ze het al kende,  als snobistisch en duur ervoeren. De bedoeling is dat in de campagne duidelijk wordt dat KLM de nationaliteit van Nederland reflecteert: ‘vriendelijk en innovatief.

Een Amerikaanse acteur poogt op humoristische wijze duidelijk te maken wat een &;airline&; is, of bijvoorbeeld een stewardess. Die humor moet het KLM-product meer benaderbaar maken.

Voor de campagne zijn vier video&;s ontwikkeld.

De site vraagt zich af of de spotjes, die volgens de makers zelfspot bevatten, niet te veel doorslaan in meligheid.

Oordeelt u zelf.

;s a Flier (KLM: It&;s an Airline)

 

;s a Flight Attendant (KLM: It&;s an Airline)

 

;s an Airline

 

;s an Airport (KLM: It&;s an Airline)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie