Dan is er nog een groep van 27 procent die meestal hetzelfde merk koffie koopt. Maar 5 procent wisselt regelmatig van merk. (De rest van ondervraagden koopt geen koffie.) Dat blijkt uit panelonderzoek van marketing- en salesorganisatie Cendris. Maar liefst 64,8 procent koopt altijd hetzelfde merk koffie, terwijl 26,9 procent meestal hetzelfde merk koopt. Slechts 5,2 procent wisselt regelmatig. In het onderzoek van Cendris zijn zeven productgroepen meegenomen.
Productgroepen waar de merktrouw het geringst is, zijn douche en badproducten (29,3 pct) en machinevaatwasmiddel (26,4 pct).
Altijd hetzelfde merk kopen bij:
Deodorant: 43,1 procent
Wasmiddel: 42,6 procent
Frisdrank: 41,9 procent
Shampoo: 41,3 procent.
Bron: Distrifood
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!