Koffiekopers meest merktrouw

65 procent koopt altijd hetzelfde merk koffie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dan is er nog een groep van 27 procent die meestal hetzelfde merk koffie koopt. Maar 5 procent wisselt regelmatig van merk. (De rest van ondervraagden koopt geen koffie.) Dat blijkt uit panelonderzoek van marketing- en salesorganisatie Cendris. Maar liefst 64,8 procent koopt altijd hetzelfde merk koffie, terwijl 26,9 procent meestal hetzelfde merk koopt. Slechts 5,2 procent wisselt regelmatig. In het onderzoek van Cendris zijn zeven productgroepen meegenomen.

Productgroepen waar de merktrouw het geringst is, zijn douche en badproducten (29,3 pct) en machinevaatwasmiddel (26,4 pct).

Altijd hetzelfde merk kopen bij:
Deodorant: 43,1 procent
Wasmiddel: 42,6 procent
Frisdrank: 41,9 procent
Shampoo: 41,3 procent.

Bron: Distrifood

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie