Premium

McDonald's brengt emojis tot leven

We Are From L.A. ontwikkelde de Franse McDonald's-campagne.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De nieuwe film van speelt zich af in een zonnige wereld, waarin iedereen een geanimeerd &;emoji-hoofd&; heeft. Met de productie van Pharrel Williams&; videoclip &;Happy&; scoorde We Are From L.A. internationale bekendheid en inmiddels werkt het productiebureau voor klanten als Air France en Evian.

&;Venez comme vous êtes&;
De pay-off van de commercial luidt vrij vertaald: &;Kom zoals je bent&;. De film volgt een personage dat op weg is naar de McDonald&;s. Onderweg komt hij allerlei verschillende personages tegen met een &;emoji-hoofd&;. Zo zitten een paar zonnebrildragers achter het stuur en hebben de kapper en de bouwvakker een eigen emoji.

Eenmaal aangekomen in de McDonald&;s zien we de emojis veranderen per actie, zoals bij het jongetje dat een patatje pikt. Na zijn actie verandert zijn gezicht van een &;ondeugend koppie&;, naar een engel-emoji.

De commercial wordt begeleid door een remake &;Video Killed the Radio Star&;, de hit van the Buggles uit de jaren tachtig.

McDonald&;s is niet de eerste die emojis de hoofdrol geeft in een campagne. Eerder maakten ;s (winnaar in Cannes afgelopen jaar) en een commercial met emojis.

;s

Credits
Agency: BETC Paris
Client: McDonald&;s
Director: We Are From L.A.

Bron:

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie