Premium

Nederlanders liggen niet wakker van naamsverandering NPO

De publieke omroep zet voortaan NPO voor zijn merken. Op Twitter reageert men redelijk genuanceerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zo blijkt uit onderzoek van Coosto. Het social analyticsbureau bekeek voor Communicatie het online sentiment naar aanleiding van de naamsverandering.

De resultaten:

Er werden 4509 social mediaberichten over geteld.  12 procent hiervan had een negatieve inhoud. 14 procent was juist positief.

Maar , vergeleken met de buzz rondom het Volkskrantbericht over de vermeende dood van Johan Cruijff, dat op dezelfde dag speelde, lijkt het toch vooral een issue te zijn onder twitteraars uit het media- en merkenvak.

Ter vergelijking: toen men in maart vorig jaar de naamsverandering , waren er ruim 12K berichten met een flink negatief sentiment, dus onvergelijkbaar met dinsdag19 augustus.

Verloop
In de ochtend is het even schrikken voor mensen, en is het sentiment negatief. En er wordt flink geframed, getuige dit bericht van RTL op Facebook: 

Sarcasme
Er zijn ook tweeps die duidelijk aan het sturen zijn, zowel negatief als positief. Sommige Twitteraars versturen 15 tweets of meer over dit onderwerp. 

Zoals gewend van Twitter zie je daar een hoop sarcasme. Deze tweets werden goed gedeeld: 

 

Maar toch ook een hoop nuance: 

 

 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie