Novartis lanceert campagne voor psoriasis

Campagne is bedoeld om meer bewustwording te creëren.

In Nederland hebben ruim 350.000 mensen psoriasis, dat is 1 op de 50. Deze chronische huidziekte is vaak niet alleen fysiek aanwezig, maar kan ook mentale gevolgen voor patiënten hebben. Ze praten hier nauwelijks over met hun specialist.

Veel ondersteuning
Voor veel patiënten heeft psoriasis een grote impact op de kwaliteit van hun leven en daarom lanceert Novartis in samenwerking met Branding a Better World, een bewustwordingscampagne voor de huidziekte psoriasis met de titel: Ga voor een psoriasishuid die goed voelt. Deze campagne wordt ondersteund door het Huidfonds, Psoriasis Federatie Nederland (PFN) en de Psoriasis Vereniging Nederland (PVN).

Patiënt motiveren
Novartis Pharma is een farmaceutisch bedrijf dat innovatieve geneesmiddelen ontwikkelt om de kwaliteit van leven te verbeteren en de levensduur te verlengen. Novartis wil samen met de partners meer aandacht vragen voor het feit dat mensen met psoriasis zich vaak schamen voor hun ziekte en daardoor in een sociaal isolement terechtkomen. Dit voorlichtingsinitatief heeft tot doel meer begrip te creëren en psoriasispatiënten te motiveren zich beter te laten informeren zodat ze zelf kunnen beslissen welke psoriasishuid ‘goed voor hen voelt’.

Psoriasishuid
Op de website psoriasishuid.nl vinden mensen met psoriasis uitgebreide informatie over de ziekte, de behandelmethoden en een ‘praatsupport’ (vragenlijst) zodat ze beter aan kunnen geven hoe zij zich voelen. Het doel hiervan is om de patiënten makkelijker in gesprek te laten gaan met hun behandelaars, zodat ze eerlijk hun verhaal delen en vervolgens samen bepalen welke behandeling past.

Ook laten drie psoriasispatiënten in video-interviews zien hoe hun dagelijks leven wordt bepaald door de ziekte. Ze geven antwoord op een aantal taboedoorbrekende ‘jeukende’ vragen waaruit blijkt hoe ze zich écht voelen en wat ze daaraan doen. Daarnaast zijn Psoriasishuid-accounts gelanceerd op Instagram en Facebook.

Elif Algu, Creative Strategy Director en Founder Branding a Better World: 'Ik ben trots dat we weer een campagne de wereld in hebben gezonden die de wereld een beetje beter maakt. Mensen met psoriasis moeten er wat aan hebben, zichzelf erin herkennen, zich gesteund voelen en gemotiveerd raken om het heft in eigen handen te nemen door bewust te kiezen voor een huid die goed voelt.’

Credits
Klant: Novartis Pharma
Bureau: Branding a Better World
Strategie: Elif Algu
Creatief team: Anneke van de Watering, Alies Vinkenborg
Design: Marcel van WIjk
PR: Nina Buehrs
Producer: Chayenne de Witte
Mediabureau: Zoekhelden
Social bureau: Medical Digitals
Productiemaatschappij: MacGyver Amsterdam
Regisseur: Daniel Gallenkamp
Producer: Renske van Kollenburg
Casting: MooiweerStreetcasting
Muziek: MacLoud Amsterdam

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie