Media

Opel sponsort kijkcijferflop

Roderick Mirande, redactie | 26 februari 2014, 12:13

Opel is de hoofdsponsor van songwriter-talentenshow The Hit. Het bereik is nog niet 'himmelhoch jauchzend'.

Het oerdegelijke Duitse automerk Opel - 'Wir leben Autos' - heeft zijn naam verbonden aan de talentenshow voor singersongwriters die wordt uitgezonden op RTL5: The Hit. Daarmee lijkt Opel een klein beetje te willen opschuiven in de merkmatrix richting jong, hip en happening.

In een persbericht meldt Opel dat  kijkers via de ‘The Hit’-app songs kunnen beluisteren, hun voorkeur bepalen en daarmee kans maken op aantrekkelijke prijzen: 'Zoals een ADAM VIP Experience op het Opel-testcircuit in Dudenhofen, Duitsland, en zelfs een nieuwe Opel ADAM. Opel stimuleert het downloaden van de nummers door de prijzen die het beschikbaar stelt.'

Over de merkfit met het programma is lang te discussiëren, maar in termen van bereik valt de samenwerking voor Opel vooralsnog niet gunstig uit. De eerste aflevering van The Hit trok 255 duizend kijkers en dat is niet goed voor een primetimeprogramma op RTL5 (maandagavond 20:30 uur). RTL heeft inmiddels gemeld dat het muziekprogramma na de eerste aflevering verplaatst wordt naar een ander tijdstip: zondagavond om acht uur. (Bron: Mediacourant.)

Jongerenzender RTL5 kwakkelt al een tijdje. Onlangs zei Erland Galjaard, programmadirecteur bij RTL dat hij gaat investeren om RTL5 'extra stappen' te laten zetten.

Deze week werd bekend dat Justine Huffmeijer overkomt van de grote concurrent SBS om programmacoördinator te worden van RTL5. Zij was de afgelopen vier jaar verantwoordelijk voor de vrouwenzender Net 5.


 

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Merk & Strategie Lees meer over Roderick Mirande

Reacties op dit artikel (0)

Adfo Books Bestsellers

Gerelateerde items Opel Rtl5 the hit

Meer in channel Media
Meer in channel Merk & Strategie
Blijf op de hoogte
Adfo Events
Van onze partners
Whitepapers
Populaire blogs