door Floor Bakhuys Roozeboom, redactie | 27 januari 2014, 16:37 in Merk
P&g Gilette Braun

P&G heeft last van snorrentrend

Snorren en baarden zijn hip en dat drukt de verkoop van P&G-scheerproducten.

De hipstersnor, het artistieke baardje en de nonchalante ‘drie-dagen-stoppelbaard’ mogen dan helemaal hip zijn, niet iedereen is daar even blij mee.

Procter & Gamble verklaarde vrijdag dat de comeback van gezichtsbeharing de inkomsten in het tweede kwartaal nadelig hadden beïnvloed, doordat er minder scheerproducten werden verkocht.

Zo zakte de nettowinst naar 3.4 miljard, ten opzichte van 4.1 miljard in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Vooral de verkoop van Gillette scheermesjes, scheergel en Braun scheerapparaten had onder de snorrentrend te lijden.

Wel bleef de omzet met 22.18 miljard naganoeg stabiel.

Volgens Procter & Gamble kan het verlies dat de gezichtsbeharingstrend veroorzaakt, worden gecompenseerd door de toenemende populariteit van lichaamsontharing ofwel body grooming bij mannen.

Dus als we P&G mogen geloven: een ruwe kop op een glad lichaam, das helemaal 2014. Dat u het weet.

 

 

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items P&g Gilette Braun

Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers
Populaire blogs