Premium

Radio 538 loopt nog verder uit op de concurrentie

Radio Veronica groeit weer in marktaandeel.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de periode juni-juli komt Radio 538 uit op 18,7 procent (doelgroep 20-49), een groei van 2,2 procent ten opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit de luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en GfK. 

NPO 3FM blijft wel de tweede zender, maar wordt op de hielen gezeten door Q-music. 3FM komt uit op 14,3 procent, een daling van 3,3 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar (index 81). Q-music heeft een aandeel van 14,0 en daalt daarmee voor het eerst sinds tijden in marktaandeel (-0,6, index 96).

Sky Radio blijft op 9,7 procent, NPO Radio 2 ziet het aandeel licht dalen naar 6,7 procent (index 99).

Radio Veronica heeft de groei weer te pakken met een aandeel van 6,0 (was 5,6, index 107). Qua index is Radio 10 de grootste stijger met 128. Het marktaandeel is 5,1 (was 4,0).

10+
Bij 10+ torent Radio 538 ook boven de andere zenders uit. Het aandeel is daar 12,2, de groei 0,5 (index 104). Het is meteen het hoogste marktaandeel voor de zender in tien jaar in 10+. In juni-juli 2004 wist Radio 538 een marktaandeel van 12,5 procent te behalen. 

Q-music is nu tweede met een aandeel van 9,6 (was 9,2). Sky Radio staat op een derde plaats met 9,3 (was 9,5) en NPO 3FM zakt van 2 naar 4 met een aandeel van 9,0 (was 10,3 procent).

.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie