UPC verklaart de liefde aan de Nederlandse film met 'UPC Gouden Kalf Publieksfilm'

Op 1 september start een landelijke campagne waarin heel Nederland wordt opgeroepen om te gaan stemmen op de UPC Gouden Kalf Publieksfilm.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

UPC is dit jaar voor de vierde keer sponsor van het Nederlands Film Festival. Daarnaast sponsort UPC voor het tweede jaar op rij de UPC Gouden Kalf Publieksfilm, het enige Gouden Kalf dat niet door een jury maar door het Nederlands publiek wordt gekozen. Om die prijs onder de aandacht te brengen, start vandaag een grote landelijke campagne. Daarin wordt heel Nederland opgeroepen om te gaan stemmen op de speciaal daartoe in het leven geroepen . Filmfans kunnen daar stemmen op hun favoriete top drie. Vorig jaar werd de publieksprijs door De Marathon, .

Fan
De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met het NFF en bedacht en gemaakt door CCCP. Met onder meer een bioscoopcommercial, radiospotjes, pre-rolls, een speciale stem-website, tientallen stembussen in bioscopen, posters, advertenties en diverse online middelen hopen het NFF en UPC heel Nederland op de been te brengen om mee te gaan stemmen op de UPC Gouden Kalf Publieksfilm. Ook diverse eigen kanalen van UPC – van de winkels tot het goed bekeken Kanaal 12 – worden betrokken in de campagne.Het thema van de campagne luidt: &;fan van de Nederlandse film&;.

Sjaaltje
Ook heeft UPC speciaal voor deze campagne duizenden feestelijke filmfansjaaltjes laten maken met de titels van alle genomineerde films voor de UPC Gouden Kalf Publieksfilm.

Synopsis
In de bioscoopcommercial van 60 seconden zien we hoe heel Nederland in de ban is van de Nederlandse Film en van de uitreiking van de Gouden Kalveren. Het hele land kleurt goud, filmfans scanderen de naam van hun favoriete acteur of regisseur (“Eddy Terstall! Eddy Terstall! Eddy, Eddy, Eddy Terstall!”) en gaan massaal de straat op of volgen de uitreiking op een groot scherm in de kroeg. Aan het spotje werkten diverse filmcoryfeeën mee, zoals Katja Schuurman, Thijs Römer, Derek de Lint, Victor Löw, Renée Soutendijk, Gaite Jansen, Yahya Gaier, Martin Koolhoven, René Mioch en Marcel Musters. Van het spotje is ook een langere versie gemaakt (95 seconden, zie hieronder), die online en op de eigen kanalen van UPC ingezet wordt.

Credits
Bureau: CCCP
Opdrachtgever: UPC
Merk: UPC & Nederlands Film Festival
Campagnetitel: FAN VAN DE NEDERLANDSE FILM
UPC: Hein Barnhoorn (Sponsoring Manager), Anja van Wifferen (Senior Marketing Communications Specialist)

Betrokken personen CCCP:
Creatie: Hajo de Boer, Rogier Cornelisse
Productie maatschappij: Hazazah
Regisseur: YANi
D.O.P.: Dirk-Jan Kerkkamp

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie