WPP krijgt toegang tot data Spotify

WPP gaat via zijn Data Alliance tak in zee met Spotify voor inzichten in het luistergedrag van de gebruikers.

De samenwerking betreft uitwisseling van data, inzichten, creativiteit, technologie, innovatie en programmering. De twee partijen willen ook naar nieuwe groeimarkten kijken. WPP-bedrijven worden de eerste &;launchpartner&; in nieuwe markten.

Vanaf nu heeft WPP toegang tot het luistergedrag van de 100 miljoen Spotify gebruikers uit alle zestig landen waar de dienst actief is. WPP-klanten moeten inzicht krijgen in de invloed die muziek heeft op de emoties van de luisteraar. 

Kantar (ook WPP) gaat in twaalf markten aanvullend onderzoek doen over de kwaliteit en kwantiteit van Spotify-gebruikers in vergelijking met radioluisteraars. Verder is er ook een samenwerking met AppNexus in audio programmatic marketing platforms (PMPs).

Alex Underwood, VP Global Head of Agency and Partnerships van Spotify, verwacht dat de samenwerking voor beide bedrijven groei oplevert. &;Het stelt ons in staat om de kracht van technologie, creativiteit en muziekdata verder in kaart te brengen.&;

Beeld: Marcel De Grijs, 123RF

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie