De harde cijfers over mobile advertising en waarom jij deze kans moet benutten

Vaak als ik het heb over de kansen van Mobile, en het inzetten van mobile advertising, wordt er een beetje twijfelend gekeken en vraagt men om mobile advertising af te zetten tegen online advertising. Dit verbaast mij. Waarom kunnen we niet denken in mogelijkheden en zien dat Mobile een prachtige aanvulling is. De ultieme manier om dichtbij je klant te komen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Misschien hebben we moeite met verandering .Of is dit dezelfde drempel die men over moest toen online opkwam en niemand uit de print wereld wilde. Maar één ding is zeker. Mobile advertising werkt net zo goed als online advertising, misschien wel beter. Maar wellicht gaat het om de aanvulling! Want uiteindelijk gaat het om je klant bereiken, daar waar je klant is.

De cijfers liegen er niet om De click through rate (CTR) ligt bij mobiele advertising doorgaans hoger dan bij online advertising:
0,3 – 1,5 % voor mobiel versus 0,003-0,00 5% bij online campagnes. Natuurlijk wordt het succes van mobile advertising niet alleen bepaald door de CTR. Uiteindelijk gaat het om de daadwerkelijke actie. En hier ligt een kans. Google geeft aan dat bij lokaal gerichte zoekopdrachten, meer dan 70% overgaat op actie. Dit kan een download, een coupon, een email, een bezoek, een belletje of zelfs een aankoop zijn. Hierdoor is de trend ontstaan om nu tevens de marketingcampagnes te meten in Cost per Action.

Ben je nog niet overtuigd, dan nog een paar cijfers van Google, die wereldwijd effectiviteitscijfers heeft verzamelt. Hieruit blijkt dat mobile advertising ten opzichte van online advertising op alle punten beter scoort.

- 43% hogere conversie
- 80% hogere CTR
- 15% lagere cost per action

Imagine what will happen, als je mobile en online goed integreert!

Waar je klant is.. Als je kijkt naar alle onderzoeken over de tijd die we besteden op mobile devices, dan is het slechts een kwestie van tijd voordat de mediabestedingen in balans zijn. Hoe scheeft deze verhoudingen hierin nog zijn, zie je in de tabel hieronder. Een duidelijke kans. Want waar je klant is, daar wil je zichtbaar zijn. Toch?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie