Geurtje doet DWDD doordraaien

Zoenende mensen in het publiek bij DWDD. Geen studentengrap, maar een guerrilla van een deomerk, bleek. Het maakte DWDD-eindredactrice Dieuwke Wynia (@dieuwkeWDD) laaiend. Aldus kreeg de geurtjesverspreider precies waar het op had gehoopt: een megaboost media-aandacht. Bij DWDD hadden ze kennelijk nog nooit van de zaak Bavaria Babes versus FIFA gehoord.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ik had het programma zelf niet gezien. Tijdens DWDD lees ik voor uit ‘Honden doen niet aan Ballet’ en ‘Kikker is Bang’. Maar ik moest beslist kijken naar de uitzending van woensdag 4 april. Hoorde ik. Want in het programma begonnen stelletjes uit het publiek elkaar ineens spontaan te zoenen, zodra ze voelden dat de camera op hen was gericht. .

Een studentengrap, denk je als je die stelletjes zo ziet. Gelebber van twee disputen aangevuurd door het voorjaar. 'Wie gaat kleffen in de studio van DWDD krijgt vanavond een vat.' Jool!

Maar nee. Het gezoen was een guerrilla actie van Axe, bleek. Kon je alleen weten als je de nieuwe commercials van dat deomerk kende. Axe heeft namelijk een nieuw luchtje geïntroduceerd dat mensen spontaan aan het zoenen zou doen maken. Het werd met veel paukenslagen en andere gelanceerd en moet via voor nog meer rumoer zorgen.

Ik kende het spotje noch die hele snogging actie niet. Laat staan dat ik dacht aan Axe toen ik naar dat gefleem tijdens DWDD keek. Bovendien, beetje zoenen, ook al is dat tijdens een televisie-uitzending, schouderophalen, liefde kent geen grenzen.

Vond presentator Matthijs van Nieuwkerk vast ook. Want hij gaf geen aandacht aan het gelebber om hem heen. Hij had het wel over een zoenoffer, maar dat was in een geheel andere context. Alleen tafelheer Giel Beelen maakte een opmerking over het gekus. En huisdichter Nico Dijkshoorn had het na afloop over een 'geile uitzending'. Niks aan de hand verder en daarmee kon de wereld verder draaien zoals altijd.

Toch niet. DWDD-eindredactrice Dieuwke Wynia was door al het gezoen vreselijk opgewonden geraakt. Zij twitterde stuiterballend ‘Axe stinkt’ en daarna ‘stinkgasten van gister in publiek bij krijgen schadeclaim’. Dat was natuurlijk precies waar Axe al die tijd op had gehoopt. Want kijk. Ineens verspreidde het geurtje zijn guerrilla odeur over oude en nieuwe media.

Want kom er maar in , , enz. Ene advocaat Mark Teurlings liet weten dat hij niet verwacht dat het programma echt schade op het geurtje kan verhalen, omdat er geen daadwerkelijke reclame is gemaakt. Hij verklaart: 'De vraag is welke schade De Wereld Draait Door heeft geleden. Axe heeft ook na de uitzending geen persbericht verstuurd in de zin van: hebt u dat gezien. Wat mij betreft een lastige zaak om hier schade op te verhalen.'

Beetje dom die verkrampte reactie van dat Dieuwke-meisje. Hebben ze bij DWDD dan nooit van de Bavaria Babes gehoord? Onze Brabantse dansmariekes uit Lieshout bestormden vooral de internationale mediahitparade dankzij een net zo verkrampje reactie van de FIFA.

Daarbij: DWDD is vaker gebruikt voor een , en toen had Matthijs er getuige zijn reactie wel schik in. Dat maakt de reactie van DWDD dus niet alleen een beetje dom, maar vooral hypocriet. Ook omdat DWDD gasten zelf volop ruimte geeft reclame te maken voor hun producten, en daarvoor ook al een keer op de vingertjes is.

Zal Axe een zorg zijn. Ze hebben met een lullige studentengrap toch maar aardig gescoord. Hoeveel vaatjes bier zou dat het merk hebben gekost?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie