Aegis haalt Mondelez (Kraft) binnen

(VS) Aegis heeft na een pitch het grootse deel van het Europese media account voor Mondelez (voorheen Kraft) binnen gehaald ten koste van Mindshare.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het totale account is 250 miljoen euro waard en gaat over 14 lokale markten. Mindshare was actief voor Mondelez in markten als Frankrijk, België, Nederland, Duitsland, Zwitserland, Italië en Griekenland, deze gaan nu naar Aegis. Starcom had de markten in Spanje en de Scandinavische landen in handen. Ook deze gaan over naar Aegis.

Centraal en Oost Europa waren geen onderdeel van de pitch. Starcom behoudt het account voor de Oekraïne en de Baltische Staten. Aegis had Bulgarije al in de portefeuille.

De review van het account kwam nadat de Noord Amerikaanse divisie zich afsplitste van de internationale snackdivisie. Dit deel van de onderneming heet nu Mondelez International en omvat merken als Cadbury, Dairy Milk en Oreo.

bron: ,

Lees ook:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie