De afgelopen vijftien jaar is de bebouwing in Nederland met maar liefst met 20 procent toegenomen. Dit gaat ten koste van de natuur en de oer-Hollandse landschappen, zoals het Groene Hart.
Met de slogan ‘Nederland open en groen, gaan we doen’ wil Natuurmonumenten laten zien dat Nederlanders ook zelf in hun directe woonomgeving iets voor de natuur kunnen doen. Door vrijwilligerswerk in de natuur en door te helpen bij noodzakelijk onderhoud, maar ook door de natuur in eigen tuin, straat of woonplaats rijker of mooier te maken. Natuurmonumenten verwijst voor tips naar www.nederlandopenengroen.nl. Daarnaast worden mensen opgeroepen om Natuurmonumenten te steunen.
De komende jaren zal Natuurmonumenten zich richten op vijf doelen, die ook steeds in de campagne terugkomen: meer vierkante meters voor altijd beschermen tegen volbouwen; meer ruimte voor dieren en planten door het aaneensluiten van natuurgebieden; meer mogelijkheden om te genieten van groen, ook dicht bij huis; meer groene ruimte voor het helpen oplossen van klimaatproblemen; meer mensen die actief meedoen aan een mooi, groen land.
Afgelopen maandag verscheen in alle landelijke dagbladen een advertentie met opvallende groene vlakken en de tekst ‘Nederlandopenengroen.nl’. Daarnaast wordt er twee weken lang een commercial uitgezonden op RTL/ Discovery en National Geographic. Ook is de slogan te zien in abri’s op stations.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!