De kunst van een goede mobiele ‘fall-back’ pagina

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Coke Zero campagne is gisteren viraal gegaan. De campagne was zo succesvol dat deze geruime tijd off-line was. Het is een clever, goed getimed concept gemaakt door de helden van . Insiders zijn het erover eens: dit is hét interactieve activatiebureau van vandaag.

Waar ik voornamelijk door verrast ben is de mobiele ‘fall-back’ pagina die er gerealiseerd is. Je kunt er weliswaar geen sweater op generen, maar de pagina is zo ontworpen dat deze het virale karakter van de campagne enorm versterkt. Je kunt jezelf een reminder sturen, inzendingen bekijken en beoordelen, achtergrond informatie krijgen en de content delen met je vrienden.

Email reminder

Zodra ik geland ben op de campagne pagina kan ik de pagina naar mijzelf en mijn vrienden mailen, gewoon via mijn eigen mail client. Deze manier om bestaande tools te gebruiken ervaar ik als heel sterk. En ik denk dat deze aanpak een stimulerende invloed heeft op de deelname aan de campagne.

Email copy

Activerende copy is essentieel voor het slagen van een activatie-campagne. Droga5 checkt ook deze box. Geen applicatie melding en geen kale link, maar wel prachtige en indringend teasende email copy. Geniet maar even met me mee:

“Dear future version of myself.

At an earlier point in your life, you had the urge to customize the ultimate holiday sweater using the Coke Zero Sweater Generator.

Unfortunately, you were on your mobile device and needed to check back when you were on a desktop or tablet.

Now is that time.

Head to and create that perfect combination of warmth, cheer and snow cobras.

Let the knitting begin.

Fondly,

A past version of yourself”

Deze emotioneel geladen copy houdt de aandacht vast. En dat moet als je de gebruikers wilt verleiden om dit door te sturen.

Deelbare content

Alle content op de campagnepagina is deelbaar. Zowel op de landingspagina als in de footer kun je de campagne delen met je vrienden. En de designs uit de gallery kun je, voorzien van een image van het design, delen met je vrienden. Nu loop ik de kans dat ik een deur open trap die al lang open staat, maar op als je het het virale karakter van een campagne een boost wilt geven, dan is dit dé manier.

Kritisch blijven

Is er dan niks dat beter kan? Jawel! Op de 'fall-back' pagina zitten een paar ‘call-to-action’ buttons onder de ‘fold’. En niet alle pagina’s zijn bereikbaar via de menu-optie. Dat is niet handig als je interactie wilt bevorderen. Niettemin beschouw ik deze campagne als een goed voorbeeld voor mobiele campagne pagina’s. Het wachten is nog op de techniek die het mogelijk maakt om de sweaters op onze smartphone te ontwerpen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie