Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het heeft me altijd verbaasd hoe subtiel de lijn is tussen sponsoring en betalen. Als consument betaal jij Ralph Lauren om zijn logootje te mogen showen aan de wereld; als consument wordt Duran Duran betaald door Hans Ubbink om zijn outfit te showen. Tuurlijk, Duran Duran is geen consument maar een vehicle voor sponsoring en branding en bereikt een bepaalde doelgroep.
Maar toch… jij bent ook een vehicle, jij bereikt ook een bepaalde doelgroep en jij bent ook een merk.
Inmiddels ben ik zover gevorderd dat ik weet dat als ik iets verzin, ik er donder op kan zeggen dat iemand anders al veel eerder hetzelfde heeft bedacht, eerder en veelal beter. Het zij zo, je leert er mee leven.

Inhouse Advertising
Soms is er een uitzondering die de regel bevestigt, maar dat zijn dan weer dingen die –tja- niet zo veel voorstellen. Zo bedacht ik pre-internet bubble burst de zogeheten body-banner. Geïnspireerd op de bannermania die heerste leek het mij voor de hand liggen dat een banner op het lichaam geplakt bij uitstek een krachtige boodschap zou zijn voor de ontvanger. Vooral bedoeld voor het uitgangsleven; de drager heeft de banner op zijn lijf (ergens) en bij het scoren van een bedgenoot is de impressie gegarandeerd en onvergetelijk! Zo’n merkbeleving wil ieder merk natuurlijk. En scoor je niet, geen man/vrouw overboord.
Hoe de impressies, de cpm’s en de conversie te bepalen? Details, details, later uit te werken! Het ging immers om het Grote Idee!!!
Daar de devil in details zit, bleek het dus vooral een Matig Idee, waarvan je hooguit zou kunnen zeggen dat de naam wel catchy is: body banner.
Leuk om te zien dat Rexona het concept van de body-banner toepast en verder verfijnt in haar reclame. De koele V die koel blijft ondanks de steamy bezigheden van de drager! En gratis!
Hoe kom ik hier nou op?
Sponsoring & doelgroep targetting gaat een nieuwe fase in, zo werd mij uit heel, heel betrouwbare bron ingefluisterd. Geen body-banner, maar bijna net zo intiem. Na outdoor advertising, is nu de beurt aan inhouse advertising.

Komende vrijdag lanceert Philips haar nieuwe concept. Stuur een mail met jouw gegevens (facebooknaam, twitternaam, hyvesnaam, e-mail), adres plus relevante demografics (hoeveel mensen komen er per week bij jou over de vloer etc.) naar info@philips.com. Ik begreep dat ze een miljoen flatscreens hebben klaarstaan om gratis thuis te installeren. In ruil daarvoor zal per dag op niet-storende tijdstippen (maar niet ’s nachts) twee uur reclame worden vertoont.
Mooie deal toch? Inhouse advertising, dat wordt een grote. Let maar op!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie