De werkelijkheid iets mooier maken om te verleiden. Dat is de opdracht van reclame. Zijn daarin nog taboes? Ja, natuurlijk. De ontwetendheid van de doelgroep centraal stellen, bijvoorbeeld. Zolang dat op een karikaturale manier gebeurt, is er niets aan de hand. Zie alle hulpeloze en verwarde vaders in reclame. Maar dan, die weeïge niets-aan-de-hand-stem van de Rabobank reclame. Waar het ook over gaat; huizen, levensloop, internationaal zaken doen; de Rabo staat bij met raad en daad.
Met WhatsApp kan je gratis sms-en naar andere WhatsApp -gebruikers. Althans zo ziet het eruit. WhatsApps verpakt dataverkeer slim in een sms-jasje. Dat jasje kopieert je adresboek en laat het eruitzien als je gewone adresboek. In dat adresboek zijn andere WhatsApps-gebruikers gemarkeerd en automatisch je favoriet. Handig! Geweldige applicatie, gratis en bezig aan een formidabele opmars.
Nu WikiLeaks de wereld op haar grondvesten doet schudden, vraag je je toch af waarom er nog geen WikiLeaks is voor marketing & reclame.