Ook Milieudefensie, Lidl en Achmea lanceren opvallend creatief werk.
Jaap Toorenaar is een van de creatieve geesten achter Nederlands bekendste milieuslogan en vraagt zich af: waar begint een beter milieu nou?
De tongue in cheek-campagne (met serieuze boodschap) is ontwikkeld door Indie Amsterdam.
Donald Pols (Milieudefensie): ‘Een bedrijf met een dergelijk omvang kan niet zeggen “die afspraken gelden niet voor ons”.’
Milieuorganisaties gaan niet in op een uitnodiging van Shell-topman Frans Everts om te komen praten.
Directeur Pols zoekt een marketingdirecteur, of liever, een 'Verteller die maatschappelijke veranderkracht creëert en zichtbaar maakt'.
Ook Tele2, Milieudefensie, Consumentenbond en Eerlijke WOZ presenteren nieuwe commercials.
Na Milieudefensie spant nu ook ClientEarth een zaak aan tegen Shell.
Als de markt grip willen houden op de zaak, móet het ook wel met de tijd meegaan, zegt Milieudefensie. Foodwatch is zeer sceptisch.