Jupiler zet alcoholvrij bier in de schijnwerpers: ‘Identiek en toch uniek’

‘0% alchohol, 100% bier’ was lang de boodschap. Nu zet Jupiler zijn alcoholvrije bier neer als ‘tweelingbroer’.

Bierfabrikant Jupiler maakt een commercial voor zijn alcoholvrije variant. De campagne moet duidelijk maken dat mensen dit drankje op dezelfde plekken en momenten kunnen drinken als regulier bier.

In samenwerking met The Communication Company heeft Jupiler een spotje gemaakt waarin het biertje wordt neergezet als een tweelingbroer, omdat de drankjes veel overeenkomsten hebben. Hans van Mook, creative leader bij TCC: ‘Ze zien er hetzelfde uit, hebben allebei een uitstekende smaak en zijn vaak op dezelfde plek. Dit is in de commercial gevisualiseerd met een zogeheten ‘mirror-effect’.

Credits

Bureau: The Communication Company (TCC.com)
Creatie: Hans van Mook, Roy Schellekens, Cas Hamers
Strategie: Cees Faes, Antal van Pelt
Clientmanagement: Anna Mae Funk, Inge van Hooydonck
Productie: Caviar Brussel
Regisseur: Joris Rabijns
Muziek en sounddesign: Son House
Jupiler: Arnaud Hanset, Dimitri van Loock, Josse Peremans, Lionel Cleenen

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie