Voormalig creative director DDB & Tribal, Dylan de Backer, nieuwe regisseur bij Fat Fred

Het productiebureau vindt dat het een uitgelezen tijd is voor merken om direct voor een productiebureau te kiezen.

Voormalig creative director DDB & Tribal, Dylan de Backer, nieuwe regisseur bij Fat Fred

De makers-stal van production agency Fat Fred, We are creators, verwelkomt voormalig creative director en copywriter van DDB & Tribal Amsterdam, Dylan de Backer als commercieel regisseur. De Backer blijft naast zijn regie-werk actief als onafhankelijk reclamecreatief en copywriter. Hij is niet eerder vertegenwoordigd geweest door een productiebureau. 

Direct naar productie agency

Als creatief directeur heeft De Backer in het verleden zijn strepen verdiend met award winning reclamefilms voor onder andere Volkswagen, Centraal Beheer, McDonald’s en de Volkskrant. Fat Fred laat weten dat de nieuwe aanwinst zich vanuit zijn grote interesse en betrokkenheid in filmproducties gaandeweg heeft toegelegd op het vak regie. Nu is hij voor bureaus én adverteerders beschikbaar als regisseur.

Het productiebureau geeft verder te kennen dat adverteerders tegenwoordig ook voor de ontwikkeling en begeleiding van campagne-concepten en scripts direct bij Fat Fred terecht kunnen. ‘Door alles samen te brengen, van concept tot en met productie, kan het maakproces een stuk efficiënter.’ 

Win/win-situatie

De Backer legt uit dat zijn ervaring en kennis van concepten en strategie hem eenvoudig in staat stelt de juiste richting en toon te bepalen. Ook bij DDB zat hij af en toe al op de regisseursstoel bij enkele producties. ‘Met mij als regisseur is het een win/win-situatie voor opdrachtgevers omdat ik zowel kan concepten als regisseren. Dit scheelt natuurlijk een hap uit het budget.’ 

Regisserende reclamebureaus

Fat Fred vertelt dat de huidige tijd een uitgelezen tijd is voor merken om direct voor het productiebureau te kiezen. ‘De grote producties zijn erg duur doordat er zoveel mensen betrokken zijn bij het proces voordat tot filmen wordt overgegaan. Dit is niet altijd nodig. Een productiebedrijf kan veel ook zelf. Andersom is dit lastig omdat het de ‘regisserende reclamebureaus ontbeert aan de kennis die productiebedrijven hebben. Hier heerst een hands-on mentaliteit want we werken niet op uurbasis.’

Lees ook: Nederlandse filmbranche start collectief Fijn Weekend en voert hoger weekendtarief in

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie