Nederland laag op sociale media ladder

(CN) Opkomende economieën als China, India en Brazilië lopen Westerse landen als Nederland en Frankrijk voorbij als het gaat om ‘socialemediabetrokkenheid’. Dat blijkt uit een onderzoek van Globalwebindex.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

illustratie: Campaign Asia

'Lokale Facebooks'
Met socialemediabetrokkenheid wordt bedoeld: het aantal actieve gebruikers van sociale netwerken. Niet het aantal internetaansluitingen wordt gemeten, maar hoeveel en hoe vaak de gebruikers actief zijn op de sociale netwerken. Bijvoorbeeld met uploaden van beeld of video en het posten van reacties of blogberichten.

Behalve de bekende netwerken als Facebook en Twitter worden ook lokale sociale netwerken als (China) en (Spanje) meegenomen.

BRIC 2.0
Het blijkt dat consumenten in groei-economieën eerder interactie aangaan met de sociale netwerken dan daar waar internet al langer aanwezig is. Hoewel in deze (BRIC)landen de internetpenetratie veel lager is dan in westerse landen, is de interactie veel groter.

Voor nieuwkomers op het wereldwijde web zijn de sociale netwerken automatisch onderdeel van internet. Het is zelfs vaak de reden om überhaupt online te gaan, zo redeneren de onderzoekers.

Top-10 hoogste socialemediabetrokkenheid
1. China
2. Indonesië
3. India
4. Vietnam
5. Filipijnen
6. Turkije
7. Maleisië
8. Brazilië
9. Thailand
10. Argentinië

Top-10 laagste socialemediabetrokkenheid
1. Japan
2. Zweden
3. Frankrijk
4. VS
5. VK
6. Duitsland
7. Nederland
8. Australië
9. Canada
10. Italië

Slideshare van het onderzoek.

bron:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie