Kindermarketing verschuift naar online

(VS) Amerikaanse Foodmerken omzeilen regulering van tv-reclame voor kinderen door steeds meer gebruik te maken van digitale communicatiekanalen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Marketing van (fast)food specifiek gericht op kinderen staat al jaren onder druk. Dit soort communicatie en reclame wordt door lobbygroepen gezien als een oorzaak van de obesitas epidemie die de westerse wereld overspoelt.

Onderzoek van de Federal Trade Commission wijst uit dat er weliswaar minder tv-reclame gericht op kinderen wordt uitgezonden door de grote Food merken, maar dat de budgetten steeds meer naar online verschuiven. In 2009 werd er 19,5 procent minder aan kindermarketing via de traditionele kanalen uitgegeven dan in 2006. Maar online, mobile en viral marketing steeg met 50 procent.

Lees het gehele foodmarketing op de site van de Federal Trade Commision.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie